پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر

توان نگار – مدیر عامل آبفای استان اصفهان از پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر خبر داد و اعلام کرد: این پروژه تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

حسین اکبریان با اشاره به راه اندازی مدول دوم این تصفیه خانه تا پایان سال جاری گفت: تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین تصفیه خانه ها در استان اصفهان، در سال 1351 با یک مدول 50 هزار نفری به روش تصفیه برکه تثبیت راه اندازی شد و از سال 1397 با هدف توسعه این تصفیه خانه، راه اندازی مدول دوم آن با ظرفیت 100 هزار نفری به روش لجن فعال و لاگون هوادهی با حذف ازت و فسفر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز اختلالاتی در اجرای به موقع این پروژه به همراه داشت عنوان کرد: به رغم چالش های موجود این پروژه در آستانه بهره برداری قرار دارد و همچنین همزمان با تکمیل و تجهیز قسمت های مختلف، عملیات محوطه سازی تصفیه خانه اجرایی شده است و طبق برآوردهای صورت گرفته ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به میزان تولید پساب در تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر تصریح کرد: با توجه به حجم ورودی فاضلاب خام به این تصفیه خانه که حدود 16 هزار و 800 متر مکعب است، در حال حاضر میزان پساب تولیدی حدود 200 لیتر در ثانیه می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد مردم فولادشهر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند اظهار داشت: درحال حاضر 19 هزار و 100 انشعاب فاضلاب به مشترکین در فولادشهر واگذار شده است که شامل 57 هزار و 800 واحد مسکونی می شود.

اکبریان طول شبکه فاضلاب فولادشهر را 185 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: حدود 4 کیلومتر از این شبکه به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، این در حالیست که از سال گذشته اصلاح 2 هزار و 800 متر آن در اقطار 600 و 800 میلی متر در بلوار معلم که مرکز شهر است عملیاتی گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *