شهردار اصفهان: جا به جایی روزانه ۵۲۰ هزار اصفهانی با اتوبوس و مترو 

توان نگار – شهردار اصفهان با اشاره به زیبایی و تمیزی نصف جهان گفت: روزانه ۴۰۰ هزار سفر شهری شهروندان این کلان‌شهر با اتوبوس‌ و ۱۲۰ هزار سفر نیز با مترو انجام می‌شود که ۵۲۰ هزار سفر شهری نشان از آمار بالای رغبت شهروندان در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش رسیده از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ علی قاسم‌زاده در دیدار با اهالی منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: بسیاری از مردم تصویر روشنی از فعالیت‌های شهرداری ندارند و احساس می‌کنند وظایف خیلی از دستگاه‌های دیگر نیز بر عهده شهرداری است.

او افزود: یکی از کارهایی که ما باید هر روز انجام دهیم، مراقبت از 5 هزار هکتار فضای سبز آن هم در شرایطی است که رودخانه و چاه‌ها خشک شده است؛ البته از روش‌های مختلفی برای آبیاری استفاده می‌کنیم که تصفیه فاضلاب یکی از این روش‌ها است.

شهردار اصفهان با اشاره به تعداد بالای سفر شهری در طول روز تأکید کرد: روزانه ۴۰۰ هزار سفر شهری فقط مختص اتوبوسرانی در اصفهان داریم و ۱۲۰ هزار سفر نیز با مترو انجام می‌شود که ۵۲۰ هزار سفر شهری نشان از آمار بالای رغبت شهروندان در استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

قاسم‌زاده ادامه داد: بیش از 2 هزار راننده از سحرگاهان در ترمینال‌ها حضور دارند تا آماده خدمت‌رسانی به شهروندان شوند و پس از اینکه ساعت ۲۲:۰۰ به ترمینال بازمی‌گردند، گروه دیگری وظیفه نظافت و سرویس اتوبوس‌های ناوگان را بر عهده دارند.

او با بیان اینکه روزانه در اصفهان 2 هزار نفر زیرِ زمین و در 2 شیفت هزار نفری فعالیت می‌کنند تا هرچه سریع‌تر خط ۲ قطار شهری را راه‌اندازی کنند، گفت: یکی از وظایف ما راه‌اندازی حمل‌ونقلی پاک است که توسعه خطوط مترو در همین راستا انجام می‌شود؛ ضمن اینکه شهروندان باید بدانند احداث هر یک کیلومتر از مسیر مترو ۳,۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری شهرداری این کلان‌شهر ۲۰ هزار میلیارد تومان بود، آن هم در شرایطی که کمک دولتی نداریم و اگر داشته باشیم، میزان آن بسیار کم است؛ به‌عنوان مثال سال جاری تنها ۳۰۰ میلیارد تومان توسط دولت و در قالب اوراق مشارکت ۶۰۰ میلیارد تومان به شهرداری اصفهان اختصاص داده شد که اقساط ۳۰۰ میلیارد تومان کمک دولت را خودمان پرداخت می‌کنیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: ماهانه 2 هزار میلیارد تومان پول باید جذب شهرداری شود تا بتوانیم خدمت‌رسانی به شهروندان را انجام دهیم که این منبع مالی از عوارض پرداختی شهروندان یا صدور پروانه ساختمانی تأمین می‌شود.

او با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری اصفهان تصریح کرد: در طول شبانه‌روز ۷۰۰ تا هزار تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که باید آن را به مواد مصرفی و انرژی تبدیل کنیم و مواد سوختی، کود و گازوئیل را با جدیدترین علم روز از همین زباله‌ها تأمین می‌کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پایان هر ماه ۱۱ هزار نفر را حقوق و دستمزد پرداخت می‌کنیم که اکثر آن‌ها کارگران و پاکبانان زحمت‌کش هستند، تأکید کرد: اصفهان یکی از زیباترین و تمیزترین شهرهای نه فقط ایران، بلکه دنیا است و به اذعان کسانی که در قالب مقامات ارشد یا توریست به اصفهان آمده‌اند، ما در باغ شهری زندگی می‌کنیم که در لابه‌لای آن‌ها خیابان احداث شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *