اختصاص 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ۲ مترو در سال ۱۴۰۳

توان نگار – نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از تخصیص 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ۲ مترو در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش رسیده از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امیر سامع با بیان اینکه حفاظت و احیای محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی از محورهای برنامه پنج ساله اصفهان است، گفت: برنامه ۱۴۱۰ با مشورت ۱۰۰نفر از جامعه نخبگانی و اساتید و فعالان رسانه تدوین شده است.

او افزود: هدف نخست در این برنامه احیای ظرفیت‌های محیط زیست از جمله فضای سبز، خاک، حمل‌ونقل پاک، احیای رودخانه زاینده‌رود است، همچنین این برنامه دارای 3 هدف خرد و ۲۰ راهبرد است که ذیل آن اقدامات و طرح‌های مختلف تعریف شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در راستای قانون هوای پاک در مدیریت شهری آئین‌نامه‌ای شامل ۲۰ بند تصویب شده است، گفت: مدیریت شهری طرح شهر خورشیدی را دنبال می‌کند که پیش‌بینی می‌کنیم از حدود ۴۰۰ هزار خانه در شهر حدود ۳۰ درصد قابلیت برخورداری از نیروگاه روی بام‌های خود را داشته باشند، بنابراین در تلاش هستیم تا وام‌های ارزان برای اجرای این طرح ارائه شود.

او با تشریح روند احداث خط دوم قطار شهری افزود: پیش‌بینی می‌شود پایان سال آینده خط دوم مترو از دارک تا طوقچی در اختیار مردم قرار گیرد، البته سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان و سال آینده ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه خط 2 متروی اصفهان اختصاص داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *