از نخستین تصفیه‌‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان بهره برداری شد

توان نگار – این تصفیه‌خانه که با همکاری شهرداری اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان احداث شده، پساب خانگی را تصفیه کرده و با خروجی ۵۰ لیتر بر ثانیه، آب مورد نیاز برای برخی از مصارف شهری را تامین می‌کند.

برای تهیه تجهیزات فنی این پروژه، تامین زمین و سایر ملزومات احداث، در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در آیین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان: پیشنهاد استفاده از اوزون به‌عنوان یک تصفیه‌کننده، سال گذشته در قرارگاه آب اصفهان مطرح و ازسوی شهرداری در مشارکت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیگیری شد.

وی گفت: این طرح در قالب راه‌اندازی تصفیه‌خانه نانواوزون در اردیبهشت‌ماه امسال طی قراردادی با یک شرکت‌ دانش‌بنیان آغاز و در مهرماه به‌صورت آزمایشی اجرا شد.

بقایی گفت: خروجی این تصفیه‌خانه، پسابی با رده A است که می‌تواند در مادی‌ها جاری شده و برای آبیاری فضای سبز از آن استفاده شود.

لازم به ذکر است: ظرفیت این تصفیه‌خانه در حال حاضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در آیین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان: تصفیه‌خانه نانواوزون، سومین تصفیه‌خانه‌ای است که در اصفهان فعال می‌شود و فعال شدن سه تصفیه‌خانه دیگر تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد که در این رابطه از آخرین فناوری‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: همچنین مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان و سفر برای مشاهده فناوری‌های استفاده شده در سایر نقاط کشور و استفاده از بهترین فناوری‌ها برای سه تصفیه‌خانه بعدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

شهردار اصفهان گفت: فناوری نانواوزون نگرانی مردم را درباره استفاده پساب برای آبیاری فضای سبز برطرف کرده است و به راحتی می‌توانیم با تأیید محیط زیست از خروجی تصفیه‌خانه نانواوزون برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *