شهردار اصفهان: تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ۲ مترو در سال آینده

توان نگار – شهردار اصفهان از تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ۲ مترو در سال آینده خبر داد.

علی قاسم زاده صبح روز 24 بهمن ماه با حضور در آیین ورود دستگاه تی.بی.ام به ایستگاه میدان امام حسین(ع) و آغاز ریل‌گذاری خط دوم قطار شهری که در قالب بیست‌وهشتمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: پروژه خط 2 مترو هم‌اکنون در ۲۰ جبهه کاری، ۱۶ ایستگاه و 2 تونل در حال احداث است و ریل گذاری آن از امروز آغاز می‌شود.

او افزود: برای احداث هر ایستگاه و تونل در این پروژه از آخرین دستاوردهای فنی و علمی استفاده شده است که برای دانش فنی کشور تجربه فوق العاده‌ای به‌شمار می‌رود.

بگزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهردار اصفهان ، قاسم زاده با بیان اینکه برای پروژه خط 2 مترو 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: برآوردها نشان می‌دهد این عدد تا ۱۰ همت نیز خواهد رسید که با 6 همت کار را شروع کردیم و مابقی را در طول مسیر جذب خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز در این باره گفت: قطار شهری اصفهان ۳ خط مصوب دارد که خط یک با ۲۰ ایستگاه در حال بهره‌برداری است و از جنوب شهر به بهارستان متصل می‌شود.

محسن واعظی‌فر افزود: خط ۲ نیز با ۱۶ ایستگاه از محله دارک در شمال اصفهان آغاز می‌شود و پس از تبادل در ایستگاه امام حسین(ع) در مرکز شهر، مسیر خود را تغییر می‌دهد.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند احداث خط ۲ زودتر از زمان مقرر انجام شده و با سرعت خوبی در حال پیشروی است. همچنین امسال برای تکمیل این خط بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

به گفته او، خط ۳ مترو نیز به‌طول ۸ کیلومتر طراحی شده که در صورت تامین منابع مالی، روند احداث آن انجام می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان هم در آیین ورود دستگاه مکانیزه حفار گفت: همه اعضای شورای شهر بر تسریع روند تکمیل ابرپروژه خط ۲ قطار شهری تاکید دارند و خوشبختانه این روند علیرغم تمامی مشکلات درحال انجام است.

محمد نورصالحی با بیان اینکه این اقدامات ثمره تلاش کارگران، مهندسان و پیمانکاران و عزم جدی مدیریت شهری است ابراز امیدواری کرد که این اقدامات گامی اثرگذار در جهت بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی در اصفهان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری برای سال آینده نیز سهم قابل‌توجهی را در بودجه برای احداث ابرپروژه خط ۲ مترو و تکمیل خط یک در نظر گرفته که نشان‌دهنده اهمیت این پروژه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *