جذب 16 هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مشاغل تحت پوشش

  • کد خبر: 13116
  • /
  • 15 اسفند 1402 - ۲۳:۴۸
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – بهمن توکلی فرد| کریم زارع، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان اصفهان، بمناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس این کمیته در جمع خبرنگاران گفت: جذب 16 هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مشاغل مدد جویان کمیته امداد امام خمینی ره انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال در قالب محورهای کاریابی، هدایت شغلی و راهبری شغلی جذب شده است و رکوردی جدید است افزود: در حال حاضر از میان ۴۳ هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش این نهاد، بیش از ۱۶۰۰ نخبه در زمینه‌هایی مختلف شناسایی و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق ولایت به مددجویان پرداخت شده است.

زارع با اشاره به حمایت 110هزار حامی از فرزندان تحت پوشش اظهار داشت: بیش از 55 درصد خدمات و منابع کمیته امداد استان از مراکز نیکوکاری تامین و جذب می شود بطوری که در سالجاری شاهد رشد 45 درصدی در تمام سرفصل های مشارکتی بوده ایم، همچنین در سال جاری 8 هزار و 630 خانواده با توجه به رسیدن به درآمد پایدار و گاهی کارآفرینی، از حمایت خارج شدند.

وی با اشاره به پرداخت 160 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به مددجویان این کمیته اظهار داشت: در سال گذشته 1004 واحد مسکن روستایی تحویل مدد جویان کمیته امداد شد. همچنین در سال جاری دو هزار و 14 واحد با اعتبار 200 میلیارد ریال تحت تعمیر قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امدادامام ره استان اصفهان در ادامه گفت: طی 11 ماه سالجاری، درآمد صندوق های صدقات استان برابربا 600 میلیارد ریال بوده و این در حالی است که مستمری پرداختی به مددجویان در طول یک ماه، افزون بر 110 میلیارد تومان ارزیابی می شود. و با در آمد صندوق های صدقات نیمی از مستمری را می توان پرداخت کرد.

زارع دراین نشست خبری که معاونینش نیز حضور داشتند علاوه بر پرسش های خبرنگاران در خصوص بیمه مددجویان تحت پوشش گفت: خانواده و افراد تحت پوشش از بیمه سلامت بهره مند می شوند و هزینه های سنگین و صعب العلاج ها را در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می کنیم که در این راستا حدود پنج هزار بیمار صعب العلاج و زمین گیر در سطح استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل کمیته امدادامام ره استان اصفهان گفت: موثرترین سازمان در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کمیته امداد بوده است بطوریکه 40 درصد سهم اشتغال کشور و استان را به عهده داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *