برگزاری سومین دوره رویداد رمضانی «گود و ماه» در 18 زورخانه شهر

  • کد خبر: 13358
  • /
  • 24 فروردین 1403 - ۲۳:۴۰
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – رئیس اداره ورزش محلات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: رویداد «گود و ماه» برای سومین سال متوالی همزمان با ماه مبارک رمضان در 18 زورخانه شهر برگزار شد تا قدمی در راستای توسعه فرهنگ پهلوانی برداشته شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محسن رویگری با اعلام این خبر گفت: سومین رویداد گود و ماه به همت معاونت ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان، دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و هیأت ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای استان در شب‌های ماه مبارک رمضان در 18 زورخانه شهر اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر جامعه ورزش پهلوانی از این رویداد افزود: در این رویداد، ورزشکاران این رشته، پهلوانان و قهرمانان در ساعات پس از افطار آئین کهن زورخانه‌گردی که یکی از رسوم کهن ورزش ملی و مذهبی کشورمان به شمار می‌رود را اجرا کردند.

رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی، هدف از برگزاری این رویداد را زنده نگه داشتن فرهنگ کهن پهلوانی و آئین زورخانه‌گردی در ایام ماه مبارک رمضان دانست و بیان کرد: از دیگر اهداف برگزاری این آئین، توسعه فرهنگ پهلوانی، ترویج منش جوانمردی، گذشت و ایثار، کمک به هم نوع، دستگیری از مظلومان و احترام به پیشکسوتان و قدرشناسی از آنان است.

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد که همراه با دید و بازدید محلی انجام می‌شود، اهالی محلات مختلف شهر با حضور در زورخانه از احوال هم باخبر می‌شوند و در صورتی که کسی مشکلی داشته باشد با همدلی در جهت رفع آن تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه شعار این رویداد «پهلوانانه زیستن افسانه نیست» انتخاب شد تا یادآوری کنیم که در عصر حاضر در هر شغل و منصبی می‌توانیم پهلوانانه زندگی کنیم، گفت: در جریان برگزاری این رویداد، از طرف دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادبودی شامل ادوات ورزش پهلوانی در یک قاب کوچک که به شکل زورخانه طراحی و ساخته شده به 50 نفر از پیشکسوتان، مرشدان و قهرمانان تقدیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *