با اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در کشور۴۰۰هزار راننده از بند زندان رهایی یافتند

  • کد خبر: 13375
  • /
  • 25 فروردین 1403 - ۰۰:۰۲
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – مدیرعامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان، دردیدار رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور از طرح ها و اقدامات انجام شده این شرکت سخن گفت و اشاره داشت: زمانی که سکان مدیریت پالایشگاه اصفهان به اینجانب سپرده شد این پالایشگاه رتبه سوم سود دهی بعد از پالایشگاه های نفت آبادان و تهران را داشت و اکنون اصفهان رتبه اول سود دهی در بین پالایشگاه های کشور را داراست.

محسن قدیری افزود: معتقدیم هر چه سود دهی یک واحد صنعتی افزایش یابد به مراتب کمک به مسئولیت های اجتماعی آن شرکت افزایش خواهد یافت‌.

قدیری، با اشاره به اینکه نباید به این پست ها وابسته شد افزود: تا جایی که می توان باید در کمک به خلق اقدام کرد.

وی تصریح کرد: این نمی شود که مدیر باشیم ولی حواسمان به خانواده کارکنان مان نباشد. کارمند باید دغدغه خانه نداشته باشد، اگر فقر باشد دین و ایمان می رود و در ثانی آسیب های اجتماعی بیشتر شده و منجر به پر شدن زندان ها می شود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: از زمانی که به پالایشگاه اصفهان وارد شدم اولین اقدام مان این بوده که در پالایشگاه اصفهان برای رفاه خانواده های کارکنان از لحاظ مادی و معنوی قدم برداریم، در همین زمینه برای ارتقاء معنویت در شهرک شهید محمد منتظری نیز شهید گمنام تدفین کردیم تا ساکنین و کارکنان، در سایه سار شهداء زندگی کنند.

سیداسدالله جولایی رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور که به همراه رییس ستاد دیه استان اصفهان به دیدار مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان آمده بود گفت: الان مدیریت ها با زمان شهید رجایی خیلی فرق دارد.

وی افزود: در زمان دولت شهید رجایی ایشان یک لحظه هم در راه خدمت به مردم خواب نداشت و شب ها تا نیمه شب به همراه شهید باهنر، مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی از محضر شهید بهشتی درس مدیریت تلمذ می کردنند.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه آیت الله لاجوردی زمانی اشاره داشتند که در بند های زندان کسانی هستند که گناهی ندارند و به دلیل مشکلات مالی در بند هستند افزود: نتیجه این شد که ستاد دیه تشکیل و پایه گذاری گردید، الان بیش از ۱۶۰هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند.

وی تاکید کرد: با آسیب شناسی که برای تصادفات کردیم متوجه شدیم هر تصادفی اتفاق می افتد راننده در زندان و خانواده مرحوم و مصدوم بی پناه هستند لذا در نشست با حقوقدانان متخصص به این نتیجه رسیدیم که قانون بیمه اجباری شخص ثالث که قبل از انقلاب تصویب شده دارای نواقصی است که با طی فراز و نشیب های بسیار در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ این قانون اصلاح شد و اکنون همه رانندگان از آن بهره مند هستند و اگر این قانون اجرا نمی شد اکنون ۴۰۰هزار راننده در زندان ها محبوس بودند.

سیداسدالله جولایی رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور در پایان این نشست از اقدامات پالایشگاه اصفهان به جهت برگزاری جشن گلریزان برای آزاد سازی تعداد زیادی از زندانیان که به آغوش خانواده های خود بازگشتند قدردانی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *