مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان: پیشرفت عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز 

  • کد خبر: 13397
  • /
  • 31 فروردین 1403 - ۱۹:۲۱
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – مدیرمنطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرای کلکتور خطوط انتقال آب فضای سبز از منبع آب بوستان گل محمدی به منبع چشمه کساره به طول حدود500 متر، 35 درصد پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرای کلکتور منبع آب ماه فرخی به بوستان بهشت با اجرای 1780 متر طول 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه به اتمام برسد.

به گزارش امور ارتباطات منطقه هشت؛ حسن محمدحسینی مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ضمن اشاره به تامین آب فضای سبز در این منطقه اظهار کرد: یکی از راه های نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، تامین آب است و با حفاری چاه نمی توان آب فضای سبز را تامین نمود لذا یکی از راهکارهای انتقال آب از تصفیه خانه شرق اصفهان که در برنامه مدیریت شهری قرار گرفته است و نیازمند اجرای پروژه های نگهداشت و انتقال آب به فضاهای سبز شهر اصفهان می باشد.

وی افزود: با تحقیق میدانی و طراحی ویژه احداث چهار منبع آب و خطوط اتصال به این منابع و انتشار آن در سطح منطقه هشت پیش بینی شد که در سال گذشته عملیات احداث منبع آب 2500 مترمکعبی چشمه کساره پایان یافت و عملیات احداث سه منبع دیگر در دستور کار این منطقه قرار گرفت که تاکنون حدود80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدحسینی ادامه داد: با احداث این مخازن ، خطوط کلکتور انتقال آب شمال به جنوب و شرق به غرب نیز اجرایی شد بطوری که این خطوط از بوستان گل محمدی شروع و تاکنون 450 متر آن حفاری، لوله گذاری و آسفالت شده و تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

مدیرمنطقه هشت شهرداری اصفهان به هزینه بیش از 147 میلیارد ریالی خط کلکتور رباط اشاره کرد و تصریح کرد: در مسیر کلکتور 1315 متر طول از لوله پلی اتیلن استفاده شده که در مسیر آن 9 حوضچه مخصوص شیرآلات و انشعابات نیز در نظر گرفته شده که در دست احداث می باشد.

حسن محمدحسینی ضمن اشاره به هزینه 117 میلیارد ریالی کلکتور غربی- شرقی این منطقه خاطر نشان کرد: عملیات اجرای خطوط انتقال آب از منبع بوستان بهشت واقع در خیابان جابرانصاری به سمت میدان ماه فرخی به طول 3600 متر است که بدلیل اینکه این حفاری در بلوار میانی به صورت دستی انجام می شود زمان بر می باشد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: عملیات حفاری و لوله گذاری خیابان رزمندگان حدود 1780 متر انجام شده که پیشرفت 40 درصدی داشته است و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه سال جاری به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *