آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار “اصفهان، شهر زندگی”

  • کد خبر: 13425
  • /
  • 5 اردیبهشت 1403 - ۰۱:۱۸
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مسئول هفته فرهنگی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در مسجد شیخ لطف اله گفت: هفته فرهنگی اصفهان با شعار ” اصفهان، شهر زندگی” آغاز و برنامه های این رویداد، شهروند محور است.

کمال حیدری ، از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در مناطق ۱۵ گانه و همچنین محدوده طبیعی ناژوان خبر داد و افزود : این برنامه ها برای گروه های گوناگونی طراحی شده است . یکی از مهم ترین تفاوت های هفته فرهنگی اصفهان امسال با سال های گذشته توجه به محله ها و جلب مشارکت بیشتر مردم است. برهمین اساس، گروه های هدف از دانش آموزان تا دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان، کودکان کار، بیناران خاص و همه اقشار مردم دراین برنامه ها دیده شده اند.

وی افزود: هفته سلامت نیز با هفته فرهنگی اصفهان همزمان شده است که به همین دلیل، شهرداری اصفهان ویژه برنامه هایی در این زمینه تدارک دیده که در منطقه ناژوان برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری، میثم بکتاشیان، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: برنامه‌های ورزش همگانی در قالب چهار رویداد بزرگ شامل ورزش پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای، بازی چوگان و پیاده‌روی دسته‌جمعی در میدان امام(ره) از برنامه‌های شاخص شهری در هفته فرهنگی اصفهان است.

وی افزود: همچنین عرصه ناژوان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب در اصفهان، در هفته فرهنگی اصفهان میزبان برنامه‌های متنوعی با موضوع سلامت خواهد بود.

بکتاشیان گفت: توسعه گردشگری در شهر اصفهان، ویژه شهروندانی که دسترسی کمتری به جاذبه‌های گردشگری در مرکز شهر دارند نیز از رویکردهای مهم برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

در پایان از طرح این رویداد با همکاری پیشکسوتان و جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *