جلوگیری از پرتاب آب حاصل از بارندگی از روی طبقه فوقانی بزرگراه امام خمینی (ره)

  • کد خبر: 13432
  • /
  • 5 اردیبهشت 1403 - ۰۱:۳۷
  • /
  • اجتماعی

توان نگار – مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: به منظور ساماندهی سالیانه روگذر 5 کلیومتری بزرگراه امام خمینی ره عملیات اصلاح درز های انبساط و انقباض به اتمام رسیده و عملیات اجرای کانیو هدایت آب های سطحی، نوسازی ناودان ها همچنین سرویس و شستشوی دوره ای ناودان های روگذر با هزینه ای بالغ بر 143میلیارد و 500 میلیون ریال در دست اقدام است.

حسن محمدحسینی مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه ساخت روگذر 5 کیلومتری امام خمینی(ره) اظهار کرد: احداث این روگذر با ساخت ستون ها و تیرهای بتنی روی آن صورت گرفته است که با تغییر فصول و برودت هوا فاصله بین تیرهای موجود که همان درز انبساط و انقباض می باشد متغیر شده و این امر باعث تخریب به مرور آسفالت و ایجاد دست اندازهای عمیقی شده که علاوه بر معیوب نمودن خودروهای شهروندان باعث خلل در ترافیک گذر فوقانی می شود.

وی افزود : هرچندسال باید محل های درز انبساط و انقباض اصلاح و مرمت شوند که بدلیل تردد بالای خودروها در این محور عملیات اصلاح 74 نقطه با هزینه ای بالغ بر 65 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ضمن اشاره به اجرای کانیو هدایت آب های سطحی روگذر بزرگراه امام خمینی(ره) ، تصریح کرد : با توجه به تجمع آب حاصل از بارش های باران و با تردد خودروهای فوقانی باعث می شد آب بر روی خودروها و عابرینی که از طبقه تحتانی در تردد بودند ریزش کرده که باعث رنجور آنها می شد.

محمدحسینی ادامه داد: بدین منظور عملیات اجرای کانیو دفع آب های سطحی به همراه نوسازی ناودان ها با سایز بالاتر در دستور کار این منطقه قرار گرفت که تاکنون 2800 متر طول کانیو ضلع شرقی اجراشده است.

مدیر منطقه هشت با اشاره به هزینه 75 میلیارد ریالی اجرای کانیو و ناودان های روگذر امام خمینی(ره)، بیان داشت: در سال جاری ادامه عملیات ضلع شرقی همچنین ضلع غربی این معبر به طول کل 7200 متر دردست اقدام و عملیات نصب 200 ناودان در سایز 4 برابر ناودان های قبلی انجام خواهدشد.

گزارش رسیده از ارتباطات منطقه 8، حسن محمدحسینی خاطر نشان کرد: با توجه به ساماندهی روگذر بزرگراه امام خمینی(ره)، تردد ایمن خودروها همچنین به حداقل رساندن آبگرفتگی سطحی خواهیم داشت از طرفی دیگر به صورت دوره ای ناودان ها شستشو می شوند تا از گرفتگی احتمالی آنها جلوگیری بعمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *