ویژه برنامه های روز نکوداشت اصفهان در منطقه هشت

  • کد خبر: 13443
  • /
  • 7 اردیبهشت 1403 - ۱۹:۵۵
  • /
  • اجتماعی

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: اجرای 29 ویژه برنامه فرهنگی در سطح منطقه هشت به مناسبت روز نکوداشت شهر اصفهان تحت عناوین؛ پرده خوانی اصفهان، تاتر خیابانی، موسیقی سنتی اصفهان، ورزش باستانی، شخصیت پردازی، همگردی یا اردو و آموزش شهروندی َدر حال برگزاری است.

توان نگار_ حسن محمدحسینی مدیر منطقه هشت با اشاره به چگونگی رویداد هفته اصفهان اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان، سوم اردیبهشت ماه همزمان با ولادت شیخ بهاءالدین محمد بن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی به عنوان روز اصفهان نامگذاری شده و از سوم تا نهم اردیبهشت نیز به عنوان هفته نکوداشت اصفهان تعیین گردیده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان نیز برای نکوداشت این هفته برنامه هایی را در سطح شهر اصفهان برگزار می نماید و این منطقه نیز سبک زندگی و معرفی شخصیت ها و مشاهیر اصفهان را در برنامه های خود دارد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان ضمن اشاره به 29 نوع برنامه هفته نکوداشت اصفهان تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه های این منطقه که هفت شب بعداز نماز مغرب و عشا در بوستان ها و مراکز فرهنگی اجرا می شود با عنوان »شهری به وسعت نصف جهان« با آیتم های؛ پرده خوانی اصفهان، موسیقی سنتی اصفهان و ورزش باستانی که به معرفی 4 شخصیت موثر اصفهان قدیم نیز پرداخته می شود.

محمد حسینی ادامه داد: پرده خوانی ویژه شخصیت هایی که نام آنها بر روی معابر اصلی این منطقه منظور شده؛ جابرابن عبداله انصاری، ابونعیم اصفهانی، میرعماد، شهید شهبازی است.

حسن محمدحسینی مدیر منطقه هشت به رویدادهای محله محوری این رویداد پرداخت و بیان داشت: دیگر برنامه های رویداد هفته فرهنگی با عناوین مختلف در فرهنگسراها و کانون های فرهنگی سطح منطقه با عنوان های اصفهان در بهار، نوجوان و مشاهیر، عالم شهر و … برگزار خواهد شد.

وی افزود: همگردی، دیگر برنامه ایست که به صورت اردو برگزار می گردد و شهروندان می توانند در این اردو شرکت نموده و از مراکز مهم اصفهان شامل؛ میدان امام خمینی (ره)، پارک ناژوان، تخت فولاد، حرم حضرت زینبیه (س) و پارک آتشگاه دیدن نمایند.

مدیر منطقه هشت خاطر نشان کرد: امسال در برنامه های هفته نکوداشت اصفهان به آموزش شهروندی نیز پرداخته شده است، کارگاه های آموزشی تهیه غذاهای سنتی شهر اصفهان به همراه مسابقه محله گردی مجازی که در فرهنگسرای باران برگزار می شود.

به گزارش امورارتباطات منطقه هشت؛ محمدحسینی در پایان گفت: همایش پیاده روی با عنوان “هم پا با اصفهان” ازدیگر برنامه های این منطقه در بوستان بهشت همچنین راه اندازی ایستگاه ورزش صبحگاهی شهرداری منطقه ۸ نیز از برنامه هایی است که در هفته نکوداشت اصفهان برگزار شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *