کشت سیب‌زمینی در ۲۹۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم، وسعت زیر کشت سیب‌زمینی را در این شهرستان دو هزار و ۹۰۰ هکتار بیان کرد و گفت: هزار و ۶۵۰ تن از این محصول تا امروز برداشت‌ شده است.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، اشکبوس رضایی گفت: حدود ۲ هزار تن انواع سیب زمینی از مزارع بخش مرکزی و وردشت در شمال این شهرستان تولید شده است.
وی گفت: شرکت تعاونی هرمزآباد بخش وردشت سمیرم تعاونی پیشرو و موفق در مبحث جی آ پی (عملیات خوب کشاورزی) است و به‌عنوان مزرعه نمونه به مرکز استان معرفی‌شده است.
رضایی در مورد تولید محصولات غذایی سالم به روش جی آ پی خاطرنشان کرد : همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این تولیدات کشاورزی سالم، تحت نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با بیان اینکه شبکه آبیاری این مزرعه از مدل کلاسیک ثابت است، اظهار داشت: ارقام سیب‌زمینی کشت‌شده در آن از نوع زودرس جلی، سانته، بورن و آگریاست.
رضایی رحیمی در مورد تولید محصولات غذایی سالم به روش جی آ پی خاطرنشان کرد: همه مراحل کاشت، داشت و برداشت این تولیدات کشاورزی سالم، تحت نظر کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌شود.
وی تأکید کرد: کاشت محصول سالم بدون در نظر گرفتن عملکرد محصول در مزارع با آنالیز خاک و در این روش ملاک، تولیدات سالم غذایی برای مصرف‌کنندگان است.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم تصریح کرد: جلی، بانبا، بورن، فابولا، ساگیتا، سیلوانا، کلمبا، سیفرا، چلنجر، تاواروس، دوناتا وکلبرا ارقام سیب زمینی هستند که در این خطه کوهستانی کشت‌شده و کیفیت مرغوبی دارند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *