معاون اجرایی رئیس‌جمهور: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان – قم – تهران از اولویت‌های مهم دولت است

اصفهان معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اشکالاتی در فرایند اجرایی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران ایجاد شده بود، اما با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست‌جمهوری مسئله‌ای که باید توسط شورای اقتصاد حل و فصل می‌شد، تعیین تکلیف شد و سازمان برنامه در مرحله صدور تضمین‌نامه است.

به گزارش توان‌نگار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن منصوری، در حاشیه بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران، پس از بازدید از مراحل اجرایی و زیرسازی این پروژه، اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر در حدفاصل اصفهان تا قم در مرحله زیرسازی، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران از اولویت‌های مهم دولت و از تأکیدات ریاست جمهوری است، افزود: تأکید رئیس جمهور بر این است که این پروژه در صدر پروژه‌های عمرانی اصفهان دنبال شود.

منصوری متذکر شد: در اصفهان چند اولویت مهم داریم، مسئله نخست تأمین آب استان اصفهان است، در مراحل بعدی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تا تهران دنبال می‌شود.

وی افزود: از لحاظ اجرایی حدفاصل قم تا اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است که از این میزان حدود ۱۵۰ کیلومتر (۷۰ درصد) زیرسازی عملیاتی شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: پل‌های متعدد، تونل‌های مسیر و عملیات فنی بسیار با کیفیتی در این پروژه در حال انجام است.

منصوری خاطرنشان کرد: از لحاظ فرایند اجرایی، در شورای اقتصاد مصوبه‌ای اخیراً صادر شده است که مسیر فاینانس پروژه مجدداً فعال شود.

وی افزود: اشکالاتی در فرایند اجرایی این پروژه ایجاد شده بود اما با پیگیری استاندار اصفهان و دستور ریاست‌جمهوری مسئله‌ای که بایستی توسط شورای اقتصاد حل و فصل می‌شد، تعیین تکلیف شد و سازمان برنامه در مرحله صدور تضمین نامه است تا کار با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: اشکالاتی در حوزه مدیریتی وجود داشته که توسط راه و شهرسازی در حال رفع است، همچنین نارسایی در حوزه تأمین مالی پروژه با مصوبه شورای اقتصاد و صدور تضمین‌نامه حل و فصل خواهد شد.

منصوری اظهار کرد: در این سفر نیز جلسه‌ای با حضور همه مسئولان مرتبط تشکیل و در حوزه‌های مدیریتی، تأمین مالی و وظایف دستگاه‌ها تصمیم‌گیری شد تا پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران با سرعت و جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده و جدیتی که در کار است پروژه به زودی به فعالیت و تحرک خوبی خواهد رسید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله این پروژه تأمین مالی است، اما دولت تمامی ظرفیت‌ خود را برای فعال‌سازی پروژه به کار خواهد بست.

منصوری خاطرنشان کرد: صبح امروز جلسه‌ای را با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص پروژه‌های عمرانی کلان کشور داشتیم، در مورد اصفهان نیز عنوان شد دو مسئله از جمله تأمین آب استان و سپس پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران در اولویت هستند.

وی ادامه داد: در خصوص تأمین آب استان اصفهان، طبق برنامه‌های استاندار اصفهان پروژه‌های تأمین آب را دنبال می‌کنیم در مورد مسائل زیرساختی نیز قطار سریع‌السیر را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با درخواست استاندار اصفهان مقرر شده تا کارگروهی در سطح ملی برای پیگیری و رصد مشکلات استان اصفهان تشکیل شود که در این کارگروه پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_تهران را نیز دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *