جذب اعتبارات مشاغل خانگی در مسیر حمایت از هنرمندان

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سمیرم از جذب بیش از دو سوم اعتبارات مشاغل خانگی درسال جاری این شهرستان خبرداد.

سعید سلمانیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار گفت: با اعلام شروع ثبت نام و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی درجلسه کارگروه اشتغال، این موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی گفت: متقاضیان واجد الشرایط در حوزه مشاغل خانگی و حوزه صنایع دستی درتمام نقاط شهرستان شناسایی و در قالب دو لیست پشتیبان و مستقل به اداره کار ،رفاه و امور اجتماعی شهرستان معرفی گردید.

سلمانیان افزود: جذب بیش از دو سوم اعتبارات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۰ شهرستان، نتیجه تلاش شبانه روزی حوزه صنایع دستی این اداره، حمایت همه جانبه اعضای کارگروه اشتغال از جمله ریاست و دبیرکارگروه و سایر اعضا است.

سلمانیان اظهارداشت: تلاش و پیگیری های شبانه روزی کارشناس حوزه صنایع دستی این اداره در قالب هماهنگی جهت بازدید کارشناسان فرمانداری و اداره کار از کارگاههای صنایع دستی، تکمیل مدارک و اخذ مجوز مشاغل خانگی از طریق سامانه و تایید پرونده ها توسط کارگروه اشتغال شهرستان ،۱۲ پرونده در حوزه مشاغل پشتیبان و ۱۰ پرونده در حوزه مشاغل مستقل تشکیل و پس از طی نمودن مراحل کار متقاضیان از طریق اداره کار ،رفاه و امور اجتماعی شهرستان به بانک های عامل معرفی گردید.

سعیدسلمانیان مدیراداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: بیش از دوسال از شیوع و شروع بیماری منحوس کرونا می گذرد که در این مدت مدیران صنعت گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی شهرستان ضربه سنگینی را متحمل شدند.

وی گفت:حمایت از هنرمندان این دو حوزه و اعطای تسهیلات کم بهره در قالب مشاغل پشتیبان و مستقل به آنان می تواند گام موثری در راستای بهبود شرایط موجود و زمینه لازم را برای ادامه فعالیت هنرمندان در آینده را فراهم می نماید.

*فاطمه طایی _سمیرم*

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *