حضور موثر در بازارهای جهانی با برند سیب سمیرم

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیب سمیرم با بهره‌گرفتن از فناوری‌های نوین، به برندی جهانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، محمدجواد صدری‌مهر، افزود: دانشگاه و صنعت در این عرصه باید فعالتر وارد عمل شوند و همگرایی و هم‌افزایی کامل داشته باشند.

صدری مهر گفت: تلاش ما این است که از مرحله تئوری به مرحله عمل وارد شویم و راه‌حل‌هایی برای مسائل فناورانه و مورد نیاز خود در راستای معرفی و حضور موثرتر در بازارهای داخلی و بین‌المللی صنعت سیب بیابیم و آنها را اجرایی کنیم.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف یک فرصت دوساله درنظر گرفته‌ایم، گفت: در این مدت با شناخت مشکلات صنعت سیب در منطقه و حل و فصل آنها شاهد پیاده‌سازی این الگو در مقیاس بین المللی و شرکت دادن برند سیب این خطه در بازار جهانی خواهیم بود.

صدری مهر ادامه داد: سالانه افزون بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تُن سیب در هر چهار بخش شهرستان سمیرم تولید می‌شود که بخش زیادی از آن، درجه یک و فوق‌العاده مرغوب صادراتی است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد رشته‌های تحصیلی مرتبط و متناسب با رشته‌های باغبانی و کشاورزی بویژه در بخش صنعت سیب را دایر کند تا زمینه علمی‌تر و تخصصی‌تر شدن این صنعت فراهم شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکیدکرد: سمیرم با وجود اشتغال ۹۰ درصدی مردمش در حوزه کشاورزی و دامداری، از وجود مرکز تحقیقات این بخش بی‌بهره است.

صدری مهر، راه‌اندازی این مرکز پژوهشی در سمیرم را ضروری دانست و افزود: فعال شدن این مرکز تحقیقاتی در کنار شرکت تعاونی سیب درختی علاوه بر هدایت‌ شغلی و مشاوره‌ای، فضای خوبی برای همکاری دو بخش صنعت و دانشگاه را فراهم خواهد ساخت.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت کاهش استفاده از سموم در باغ‌ها اظهار داشت: دانشگاه می‌تواند در کنار مرکز ترویج و آموزش جهاد کشاورزی، در این زمینه نیز یاریگر کشاورزان باشد.

روح‌الله رشیدی رییس دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: آمادگی داریم کارگاه‌های آموزشی و علمی مشترک کشاورزی و باغبانی را در این مرکز آموزش عالی برگزار کنیم.

 

فاطمه طایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *