کنگره بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی برای نخستین بار در جهان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار، مهدی محمدی مدیر و موسس هیئت منتظران در جمع اصحاب رسانه در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان زرین شهر بیان کرد: کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) ۱۱ دی ماه با حضور نمایندگان ۲۰ کشور جهان و ۱۴ استان ایران در شهرستان لنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) گفت: امسال شهرستان لنجان میزبان پیرغلامان و مداحان ۲۰ کشور جهان از جمله ترکیه، افغانستان، اندونزی، پاکستان، کلمبیا، لبنان نیجریه، تاجیکستان، سنگال، هندوستان، آذربایجان، آرژانتین، سودان، الجزایر، تونس، مغرب، بورکینافاسو، بنگلادش، آلمان است.

مدیر و مؤسس هیئت منتظران شهرستان لنجان بیان داشت: برخی مواقع شاهد این هستیم که شخصیت های عروسکی را برای بچه ها و نسل جوان این دوره پررنگ می کنند اما هدف ما در این کنگره این است که جوانان معنای پیرغلام را بدانند و با آن آشنا شوند تا شاید بتوانیم قطره ای از این اقیانوس بیکران را در این کنگره به جوانان یادآور شویم.

محمدی برگزاری کنگره بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمین امام حسین(ع) را حرکتی بزرگ در جهان اسلام دانست و افزود: برای نخستین بار در جهان اسلام است که این کنگره برگزار می‌شود و هدف آن  ایجاد اتحاد و وحدت بین کشورهای مختلف جهان است.

وی ادامه داد: همچنین در این کنگره به نیت ۱۴ معصوم (ع) مداحان و پیرغلامان ۱۴ استان ازجمله  آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، قزوین، قم، مازندران، یزد و فارس حضور خواهند داشت.

محمدی در ارتباط با اهداف برگزاری این کنگره توضیح داد: هدف این کار تجلیل از عزیزانی است که عمر خود را صرف خدمت به اهل بیت (ع) کرده‌اند.
 

بهمن توکلی فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *