نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت در تاکسی اینترنتی

افراد دارای معلولیت هم به مانند سایر افراد می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. به شرطی که فرهنگ جامعه اصلاح بشه، برای همین اگر همه مردم جامعه دست در دست هم بدهیم زندگی هم برای افراد معلول بهتر می‌شود. فقط کافی است چند نکته کوچک را که در ادامه به سمع و نظرتان خواهیم رساند را اگر در نظر بگیریم تا با نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت در تاکسی اینترنتی به عنوان یکی از وسایل نقیله عمومی پر طرفدار در این روزها آشنا شویم، می‌توانیم زندگی را برای هر دو قشر آسان کنیم.

فراد دارای معلولیت هم به مانند سایر افراد می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. به شرطی که فرهنگ جامعه اصلاح بشه، برای همین اگر همه مردم جامعه دست در دست هم بدهیم زندگی هم برای افراد معلول بهتر می‌شود. فقط کافی است چند نکته کوچک را که در ادامه به سمع و نظرتان خواهیم رساند را اگر در نظر بگیریم تا با نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت در تاکسی اینترنتی به عنوان یکی از وسایل نقیله عمومی پر طرفدار در این روزها آشنا شویم، می‌توانیم زندگی را برای هر دو قشر آسان کنیم.  نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت در تاکسی اینترنتی اگر مسافری دارای معولیلت است، هنگامی که تاکسی اینترنتی گرفت به راننده بگوید که شرایطش به چه صورت است و برای سوار شدن چه کمکی می‌خواهد تا به این طریق راننده هم جای مناسب‌تری را برای سوار کردن انتخاب کند و هم اگر امکان کمک کردن به مسافر را ندارد مثلاً اگر به خاطر مشکل دیسک کمر نمی‌تواند ویلچر را جابه‌جا کند؛ پیشنهاد می‌کنیم با عذر خواهی سفر را لغو کند. اگر هر کدام از سرنشینان تاکسی اینترنتی حال می‌خواهد راننده باشد یا مسافر، اگر دارای معلولیت بودند توصیه می‌کنیم طرف مقابل در مورد معلولیت کنجکاوی نکند. اگر هر کدام از سرنشینان مشکل تکلم داشتند، پیشنهاد می‌کنیم طرف مقابل با ذکر سوالات کوتاهی که پاسخ آن بله یا خیر است جواب سوال خود را دریافت کند.  اگر راننده یا مسافر مشکل شنوایی داشتند، می‌توانند از طریق بخش چت روم داخل اپلیکیشن با هم به گفت‌وگو بپردازند. اگر مسافر دارای معلولیت، همراه داشت و راننده را مخاطب قرار داد، راننده با خود آن شخص صحبت کند، نه همراهش. مسافرها هم توجه داشته باشند، راننده‌ای که دارای معلولیت است، هم رانندگی را خوب بلد است و هم به مانند سایر رانندگان با کمک نقشه می‌تواند مبدا و مقصد و مسیر درست خود را پیدا کند.

نحوه برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت در تاکسی اینترنتی

    اگر مسافری دارای معلولیت است، هنگامی که تاکسی اینترنتی گرفت به راننده بگوید که شرایطش به چه صورت است و برای سوار شدن چه کمکی می‌خواهد تا به این طریق راننده هم جای مناسب‌تری را برای سوار کردن انتخاب کند و هم اگر امکان کمک کردن به مسافر را ندارد مثلاً اگر به خاطر مشکل دیسک کمر نمی‌تواند ویلچر را جابه‌جا کند؛ پیشنهاد می‌کنیم با عذر خواهی سفر را لغو کند.
    اگر هر کدام از سرنشینان تاکسی اینترنتی حال می‌خواهد راننده باشد یا مسافر، اگر دارای معلولیت بودند توصیه می‌کنیم طرف مقابل در مورد معلولیت کنجکاوی نکند.
    اگر هر کدام از سرنشینان مشکل تکلم داشتند، پیشنهاد می‌کنیم طرف مقابل با ذکر سوالات کوتاهی که پاسخ آن بله یا خیر است جواب سوال خود را دریافت کند.
    اگر راننده یا مسافر مشکل شنوایی داشتند، می‌توانند از طریق بخش چت روم داخل اپلیکیشن با هم به گفت‌وگو بپردازند.
    اگر مسافر دارای معلولیت، همراه داشت و راننده را مخاطب قرار داد، راننده با خود آن شخص صحبت کند، نه همراهش.
    مسافرها هم توجه داشته باشند، راننده‌ای که دارای معلولیت است، هم رانندگی را خوب بلد است و هم به مانند سایر رانندگان با کمک نقشه می‌تواند مبدا و مقصد و مسیر درست خود را پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *