سهمیه استخدامی معلولان؛ نیاز به نظارت دارد

ولی اله نصر، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بمناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سال تشکیل بهزیستی در نشست خبری با رسانه ها که در گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان “هوشمند سازی ، محله محوری وسلامت اجتماعی خانواده” نام گذاری شده است، گفت: باتوجه به سهمیه استخدام سه درصد معلولان، متاسفانه برای استخدام معلولان نظارت کافی انجام نمی گیرد، زیرا هر قانونی که نوشته می شود دستگاه های نظارتی برای حسن اجرای صحیح و دقیق ان بایستی نظارت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشکر از تیم پایگاه خبری توان نگار به عنوان نخستین پایگاه خبری معلولان در سطح کشور و توضیح مختصر راجع به فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای معلولان، در پاسخ به پرسش های خبرنگار توان نگار در زمینه شفافیت خدمات برای معلولان و نظارت بر عملکرد مددکاران، گفت: به صورت مرتب، نظارت توسط کارشناسان شهرستانی و استانی انجام می شود و فعالیتهای مددکاران رصد و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: امید است که با ایجاد بخش مرکز مثبت زندگی که پرونده ها به صورت الکترونیکی خواهد شد، سیر نظارت، موثرتر و بهتر از قبل شود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، در این رابطه، افزود: اگر موردی مد نظر معلولان است که انجام نشده، میتوانند به کارشناسان و رؤسای شهرستان و یا به خود ما مراجعه کنند و یا از طریق دفتر رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد بهزیستی، موارد خود را مطرح کنند تا پیگیری شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان ۱۲۳ هزار نفر دارای معلولیت شناسایی و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۱۰ هزار خانواده به طور مستمر از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر خانواده های تحت پوشش امور اجتماعی هستند که خدمات مستمری دریافت می‌کنند، ‌گفت: سازمان بهزیستی موظف است سالانه ۲۰ درصد افراد تحت پوشش توانمند و ۲۰ درصد را نیز جایگزین کند که در این زمینه خیلی موفق نبوده ایم.

ولی اله نصر با اشاره به اینکه در راستای آماده سازی شهر اصفهان برای سالمندان اقداماتی انجام شده است، گفت: سیاست و برنامه ما این است که مراکز روزانه آموزش سالمندان را گسترش دهیم و مشکلات این قشر جامعه را پیشگیری و مدیریت کنیم.

 

ساجده رضوی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *