معلولان روزنامه‌نگار می‌شوند

تفاهم‌نامه همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و دبیرخانه جشنواره همام به امضا رسید که بر اساس آن، دوره روزنامه‌نگاری برای معلولان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، دومین جشنواره ملی مهارت‌های هنری افراد توانیاب «همام» در سال جاری برگزار می‌شود. در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین محمدرضا مشهدی، دبیر جشنواره همام و گیتا علی‌آبادی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.
بر اساس بخشی از این تفاهم‌نامه، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد متعهد شد ضمن مشارکت فعال در دومین جشنواره ملی همام نسبت به تخصیص سهمیه دوره‌های روزنامه‌نگاری و خبرنگاری برای جامعه افراد توانیاب (معلول) اقدام کند.
این تفاهم‌نامه در پنج بند با هدف کمک به ارتقای سطح مهارت‌های فردی توانیابان و خانواده‌های آنان و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی تنظیم و به امضاء طرفین رسیده است.
لازم به ذکر است در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، علی‌آبادی، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و مریم امیدی، معاون این دفتر از مؤسسه متوسلین به امام رضا(ع) بازدید و از نزدیک با برخی طرح‌ها و خدمات این خیریه مانند طرح ازدواج آسان و کتابخانه تخصصی آشنا شدند.
یادآوری می‌شود، دومین جشنواره ملی مهارت‌های هنری افراد توانیاب کشور در دهه اول اسفندماه به مدت یک هفته در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.
همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان خیریه متوسلین امام رضا‌(ع) و جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی طی نشستی منعقد شد.
در حاشیه امضاء این تفاهم‌نامه، محمدرضا مشهدی، دبیر دومین جشنواره ملی همام با بیان اهمیت این جشنواره، خواستار مشارکت علمی و تولید سند پژوهشی در حوزه خدمات و آسیب‌های جامع معلولین و خانواده‌های آنها توسط جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی شد.
مهری سادات موسوی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی نیز ضمن استقبال از همکاری‌های مشترک بر ضرورت نگاه و پرداخت علمی در بخش معلولان جهت کاهش آلام جامعه هدف تاکید کرد.
این تفاهم نامه در شش بند تنظیم و به امضاء طرفین رسید که برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حضور مؤثر در دومین جشنواره ملی «همام» از موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.
منبع: ایکنا
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *