شهردار اصفهان: مشکلات معلولان را با کمک خودشان حل خواهیم کرد

 

نخستین نشست خبری علی قاسم زاده شهردار اصفهان با اصحاب رسانه، روز ۲۳آذرماه،۱۴۰۰، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار، در این جلسه که در سالن اجتماعات فرهنگسرای خورشید برگزارشد، خبرنگار پایگاه خبری توان نگار با اشاره مختصری به ایجاد پایگاه توان نگار که پایگاه خبری ویژه ای مختص معلولان است و برگزاری چهارمین جشنواره ملی رسانه ای معلولان، این مسئله را مطرح کرد که جایگاه معلولان و دغدغه هایشان در میزهای شهرداری کجاست؟ و آیا اصفهان من، شهر زندگی، قرار هست شهری برای زندگی ما معلولان هم باشد و ما می توانیم روزی بدون دغدغه برای روزمرگی هایمان از منزل خارج شویم؟

قاسم زاده، شهردار اصفهان در پاسخ به این سوال گفت: شهرداری دغدغه معلولان را داشته است و در این مدت بیش از دو ماه که در این پست مشغول بودم، چهار جلسه و نشست با معلولان داشته ام و مسائل آن ها را احصا کردیم و در جلسه ای که با نخبگان معلول بوده، قول و قرار بر این شده تا سال آینده در روز گرامیداشت معلولان، جمع شویم و نسبت به نکاتی که از جانب این قشر مطرح شده، گزارش عملکرد داده شود و گفته شود تا چه بخشی شهرداری توانسته مسائل شهری را برطرف کند.

وی در ادامه افزود: نگران نباشید. ان شاءالله با کمک و همفکری خود معلولان، سعی می شود اصفهان من، شهر زندگی، برای همه اقشار از جمله معلولان یک شهر دوست داشتنی برای زندگی شود.

شهردار اصفهان در این جلسه از تشکیل میز محلات در محله های اصفهان خبر داد و افزود: تمرکز را باید بر ارتقای کیفی محلات قرار دهیم تا از این ۲۰۰ محله آن دسته که دارای کیفیت لازم برای زندگی نیستند ارتقا پیدا کنند و مردم طعم عدالت و قسط را بچشند. این روند به صورت جدی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده و آغاز خواهد شد. به همین دلیل میز محلات را برای رسیدگی ویژه به این امور شکل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تشکیل میز فرهنگ در این دوره درصدد هستیم موزه بزرگ شهر و موزه های موضوعی را راه اندازی کنیم تا از این مسیر اصفهان بهتر به گردشگران معرفی شود.

قاسم زاده با بیان اینکه محورهای گردشگری جزو طرح های زودبازده در حوزه گردشگری خواهد بود که در آینده رونمایی می شود، تاکید کرد: محور مشاهیر از دیگر طرح های شهرداری ذیل تشکیل میز فرهنگ است چراکه بزرگان ما جز در نامگذاری معابر هنوز شناخته نشده اند و میدانگاه مشاهیر نیز طرحی است که می تواند مجموعه ای باشد تا علاقمندان از مسیر گذر مشاهیر که ترکیبی از دیوارنگاره ها و تندیس هاست، با بزرگان آشنا شوند.

وی ادامه داد: میز سوم که در این دوره تشکیل شده است میز هوشمندسازی است؛ بخش عمده مشکلات جاری کشور و شهر ناشی از عقب ماندگی در این مسیر است و ایجاد زمینه های فساد و گله مندی مردم در پیچ و خم اداری شهرداری یک راه حل اساسی بیشتر ندارد و آن هم هوشمندسازی مسیرهای اجرایی شهرداری است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: گام اول الکترونیک سازی در شهر فعال می شود و در گام بعدی هوشمندسازی پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه میز اقتصاد و سرمایه گذاری میز چهارم است که در شهرداری به صورت ویژه شکل گرفته است، اضافه کرد: این باور را داریم که شهر و کشور به تنهایی قابل اداره نیست و باید به استقبال سرمایه گذاران برویم. در این میز بنای ما این است که موانع حضور سرمایه گذاران را برطرف کنیم.

 

ساجده رضوی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *