تسریع در روند اجرای قانون حمایت از حقوق افراد معلول

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر تسریع در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد معلول با توان تمام دستگاه ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان نگار به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، علی محمد قادری گفت: ما یک قانونی به نام قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت داریم که ۳ سال از ابلاغ آن می گذرد و دستگاه های مختلف مکلف هستند این قانون را در کنار سازمان بهزیستی پیگیری کنند.

او افزود: این قانون، ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره دارد که باید بتوانیم با برگزاری جلسات متعدد در سطوح حاکمیتی و در سطوح قوه مقننه میزان دقیق و اثربخشی آن را مشخص کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر اهمیت حمایت از معلولان در جلسات مختلف با حضور معاون اول رییس جمهور تاکید کرد و گفت: مخبر معاون اول رییس جمهور هم بر تسریع در اجرای این طرح با توان تمام دستگاه ها تاکید کرد.

قادری بر خلاقیت، استفاده از ظرفیت ها و مولدکردن سرمایه ها تاکید کرد و افزود: در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به وظایف همه سازمان ها اشاره شده است که باید همه دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کنند و سازمان نیز در این حوزه مطالبه گر باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ایده باید قابلیت تبدیل به طرح شدن را داشته باشد، ادامه داد: برای اجرای طرح ها باید برنامه ریزی و کارهای کارشناسی صورت بگیرد تا بتوان آن را اجرایی کرد.

قادری افزود: جامعه مخاطب ما حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند که از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی برخوردار هستند.

او همچنین گفت: یک میلیون و هشتصد هزار فرد دارای معلولیت به سازمان بهزیستی مراجعه کردند و از خدمات این سازمان بهره می برند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفرِ یک روزه‌ کاریِ خود به استان مازندران، علاوه بر حضور در جلسه شورای اداری بهزیستی استان از شیرخوارگاه و خانه نوباوگان شکوفه شهرستان ساری بازدید و طی نشست صمیمانه با کانون ها و مدیران عامل انجمن های افراد دارای معلولیت، مشکلات آنها را بررسی و پیگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *