کلاهبرداری 44 میلیاردی در برخوار در دام پلیس 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| فرمانده انتظامي استان گفت: متهمی که در فضای سایبر از شهروندی در برخوار به بهانه سرمایه گذاری در بازار رمز ارز کلاهبرداری 44 میلیارد ریالی کرده بود در عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا دستگیر شد.

سردار ” حمید علینقیان پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي شکايت و مراجعه فردي به پليس فتا شهرستان برخوار مبني بر کلاهبرداري ميلياردي از وي به بهانه سرمايه‌گذاري در بازار رمز ارز، رسيدگي به موضوع به ‌صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: با تحقیقات تکمیلی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي با آگهي آموزش و سرمايه گذاري در بازار رمز ارزها از سوي فردي ناشناس، بدونه بررسی و کسب شناخت کافی، مبلغ 44 ميليارد ريال به حساب وي واريز کرده است که پس از واریز وجه، متهم دیگر پاسخگوی شاکی نبوده است.

وی افزود: اقدامات فنی و علمی كارشناسان پليس فتا ادامه داشت و در نهایت متهم شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به دستگیری کلاهبردار میلیاردی در عملیات تخصصی کارشناسان پلیس فتا تصریح کرد: متهم پس از روبه رو شدن با مدارك و مستندات خاص پليس به کلاهبرداري 44 ميليارد ريالي از شهروند برخواری اعتراف کرد که در این خصوص تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

سردار علینقیان پور در پايان به اشاره به احقاق حق شاکي به شهروندان توصيه کرد: مجرمان سايبري با استفاده از ترفندهاي تبليغاتي فريبنده در شبکه هاي اجتماعي و پيام رسان‌ها مبني بر کسب درآمد بالا از طريق توليد يا خريد و فروش و سرمايه گذاري ارز ديجيتال از کاربران کلاهبرداري مي‌کنند، هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمي) و يا از طريق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.