گواهینامه سیستم مدیریت انرژی ISO 50001:2018 در آبفای استان اصفهان تمدید شد

توان نگار – بهمن توکلی فرد| پیرو استقرار و اخذ گواهینامه سیستم مدیریت انرژی ISO 50001:2018 در آبفای استان، ممیز شرکت ژیک سیستم جهت انجام ممیزی خارجی مراقبتی نوبت اول به منظور تمدید گواهینامه مذکور در شرکت حضور یافته و پس از انجام ارزیابی های لازم، آبفای استان اصفهان را نسبت به تمدید گواهینامه مذکور توصیه کرد.

در مدت زمان اعتبار گواهینامه سیستم مدیریت انرژی ISO 50001:2018 هرسال یک بار، سیستم های مدیریتی سازمان مورد ممیزی مراقبتی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است ممیزی مراقبتی شامل ارزیابی مستندات تغییر یافته سیستم مدیریت و کسب اطمینان از حفظ و نگهداشت سیستم مدیریتی به همراه تهیه گزارش ممیزی است که توسط سازمان طراحی شده و در صورت کسب اطمینان تمدید اعتبار گواهینامه می باشد.

گزارش های این ارزیابی به همراه ارائه راه حل های مناسب برای برطرف کردن موارد عدم انطباق و بهینه سازی وضعیت برقراری سیستم در جلسه اختتامیه با حضورمعاونان بهره برداری و توسعه فاضلاب و منابع انسانی و تحقیقات، مدیران دفاتر سیستم های کنترل و انرژی آب و فاضلاب و نماینده شرکت ژیک سیستم به میزبانی دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات برگزار شد.

در این جلسه نماینده شرکت ژیک سیستم گزارش خود را در خصوص ارزیابی و عدم انطباق ها و اقدامات جهت اصلاح را بیان و نسبت به تمدید گواهینامه توصیه هایی مطرح کرد.

ویژگی های استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵

الف) برای هر سازمان بدون توجه به نوع، اندازه، پیچیدگی، موقعیت جغرافیایی، فرهنگ سازمانی یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهد، قابل اجرا است؛

ب) برای فعالیت های تأثیرگذار بر عملکرد انرژی که توسط سازمان مدیریت و کنترل می شود، قابل اجرا است

ج) قابل اجرا بدون توجه به مقدار، استفاده یا انواع مصرف انرژی است

د) نیازمند نمایش واثبات بهبود عملکرد مداوم انرژی است، اما سطوح بهبود عملکرد انرژی را تعیین نمی کند؛

ه) می تواند به طور مستقل استفاده شود، یا هماهنگ با سیستم های مدیریت دیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *