باند سارقان 300 ميلياردی در تور پلیس

توان نگار – بهمن توکلی فرد| فرمانده انتظامی استان از دستگيري اعضاي باند 3 نفره اي که بالغ بر 300 ميليارد ریال از اموال منازل را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سردار “حمید علینقیان پور” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بيان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر سرقت اموال از منازل آنها  موضوع شناسايي و دستگيري عامل یا عاملان دستبرد به این منازل  در دستور کار ويژه کارآگاهان پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پس از بررسي محل هاي وقوع سرقت و انجام يک سري اقدامات علمي و تخصصي و همچنين جمع آوري سرنخ هاي موجود در منازل نهايتاً رد پاي باندي 3 نفره را در اين سرقت ها به دست آورده و با شناسايي هويت اصلي آنان دريافتند که اين افراد جزو مجرمان غيربومي و در حرکت هستند كه علاوه بر اصفهان در استان های تهران و مازندران نیز مرتکب سرقت شده و  آخر هفته ها هم به استان اصفهان آمده و دست به سرقت مي زدند و بلافاصله نیز از استان خارج می شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت تا اينکه با رصد هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد سارقان در یکی از مناطق استان تهران حضور دارند كه كارآگاهان سریعاً با اخذ نیابت قضائی به این استان عزیمت و طی یک عمليات ضربتي هر 3 متهم را در مخفیگاه خود دستگير و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل کردند.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه در بازرسی از مخفيگاه متهمان مقاديري طلا، سكه، ساعت هاي گران بها، ارز و گوشي هاي مسروقه به  ارزش 200 ميليارد ريال كشف شد اظهار داشت: اعضای اين باند در اعترافات خود به سرقت از  30 منزل  در اصفهان اقرار کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر 300 ميليارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطر نشان کرد:  از ابتدای سال جاري تا کنون  84 باند سازمان یافته جرم سرقت توسط كارآگاهان پليس آگاهي این فرماندهی شناسايي و منهدم شده که  از اين تعداد 21 باند سارقان غیر بومی و درحرکت بودند که آخر هفته ها از منازل سرقت می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *