کار تحولی، کاری برخاسته از ایمان است

  • کد خبر: 12951
  • /
  • 24 بهمن 1402 - ۰۰:۳۰
  • /
  • آرشیو

توان نگار -معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست شورای اداری بهزیستی استان اصفهان گفت: کار تحولی، کاری برخاسته از ایمان است و هر چه انسان از ظرفیت وجودی خود بیشتر بهره ببرد، خود را بیشتر خرج انقلاب کند؛ حصول نتیجه و توفیق او بیشتر خواهد بود و این مهم هیچ نقطه پایانی ندارد.

علی محمد قادری با بیان اینکه، این اقدامات و برنامه‌های تحولی اگر منجر به نتیجه شود، چندین برابر برداشت خواهد داشت، افزود: این یک کار حکیمانه و خلاقانه است لذا اگر برای انجام خدمات متکی به طرحواره‌های عادی باشیم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی با اشاه به فرق سخی و کریم، گفت: سخاوتمند کسی است که هم خودش می‌خورد و هم به دیگران می‌بخشد و کریم کسی است که خودش نمی‌خورد و با ایثار به دیگران عطا می‌نماید. لذا شایسته است کارکنان بهزیستی، نگاهی سخاوتمندانه نسبت به بررسی مسائل خدمت‌گیرندگان داشته باشند.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کرامت بخشی به افراد دارای معلولیت، سالمندان، مستضعفین از وظایف ما در سازمان بهزیستی است و کارکنان بهزیستی، مخاطب سیاستی قرار گرفته‌اند که مخاطبین آن مستقیم از سازمان بهزیستی خدمت می‌گیرند.

قادری گفت: این نکته مهمی در سازمان بهزیستی و مدال افتخاری برای شماست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در نظام آماری کشور همه چیز ترازنامه است، ادامه داد: در این نظام؛ منابع، مصارف، سود خالص، EPS مورد بررسی قرار می‌گیرد و با استفاده از EPS می‌توان میزان سود شرکت به ازای هر سهم را فهمید.

وی یادآور شد: ما در بهزیستی با نمونه‌ای از EPS با عنوان برکت، مواجه هستیم که در زمره احکام علمی و دانشگاهی نمی‌گنجد و این به معنای سود حاصل از تفکر ناب انقلابی می‌باشد.

قادری تصریح کرد: فرد متخصص انقلابی در هر شرایطی، روح حاکم بر ساحت قانون را با بررسی و ممیزی، آنچه که به نفع جامعه هدف است را با مهارت، شجاعانه، خلاقانه توجیه می‌کند.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی نفس به نفس و گام به گام باید مراتب علمی، مهارت، تحول را طی کرد، افزود: ما باید چهار محور؛ مردمی‌سازی، هوشمندی، شفافیت و کارآیی را در برنامه‌ها لحاظ کنیم

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد به خدای متعال و ذات مقدس داشته باشیم، به یقین برداشت ما بیش از اعتبارات مادی خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، اشتغال را کلیدی‌ترین رکن جامعه دانست و گفت: سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی در موضوع اشتغال موفق به دریافت جایزه‌ شد و این افتخار برای همه همکاران در سطح کشور است.

بگزارش روابط عمومی بهزیستی استان، وی همچنین با اشاره به مسئولیت اجتماعی افزود: مسئولیت اجتماعی، واژه بسیار زیبایی است و مجموعه‌های اقتصادی و فرهنگی ملزم به پرداخت یک درصد سود خالص خود برای مسئولیت اجتماعی هستند.

قادری همچنین با اشاره به دیگر پروژه‌های سازمان بهزیستی، گفت: آنچه در رویداد ملی آغوش سیمرغ با حضور و ۴۰۰ خانواده و سفرای کشورهای خارجی رخ داد، تراز بهزیستی بود و این حرکت خلاقانه به عنوان یک حرکت شتاب‌دهنده اجتماعی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سکوسازی خدمات بر اساس نیازهای جامعه و استفاده از ظرفیت حرفه‌ای مشتمل بر نهادها، مجموعه‌های دولتی، بانک‌ها و ظرفیت‌های مردمی، نقطه عطفی برای بهزیستی در مجامع دیگر شد و با ایجاد یک پیوند، همسویی استراتژیک را رقم ‌زد.

وی با اشاره به عضویت بهزیستی در سکوی منحصر بفرد برای ارتباط با مسئولان کشور در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: در طرح فاخر ظرفیت‌سازی اجتماعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌ها و بهره‌گیری از توان مردمی در صدد رفع مشکلات خدمت‌گیرندگان هستیم.

قادری با اشاره تخفیف سفرهوایی و ریلی برای خدمت‌گیرندگان شدید و خیلی شدید، گفت: تخفیف ۵۰ درصدی در سفرهوایی و ریلی برای خدمت‌گیرندگان شدید و خیلی شدید در حال انجام است. در مرحله اول ۱۳۵ هزار خدمت‌گیرنده شناسایی و با هماهنگی بانک پارسیان و سوپر اپلیکیشن تاپ، حساب برای این افراد باز شد.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، سال ۱۴۰۱ را سال طلایی مسکن عنوان کرد و افزود: در سال پیش یک هزار میلیارد تومان به حوزه مسکن در سال ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، خدمت در بهزیستی را جریان‌ساز برشمرد و گفت: افتخار کنید در سازه‌ای جریان‌ساز امرار معاش می‌کنید که حاصل آن را با نگاه تحولی و کمک پربرکت به مردم می‌دهید، خواهید دید.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر خود به استان اصفهان در نشست شورای اداری شرکت کرد. در این نشست نمایندگان حوزه‌های تخصصی به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های موجود پرداختند.

همچنین در آیینی واگذاری و توزیع ۲۵۰ دستگاه ویلچر برقی و ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آستانه عید سعید مبعث و هفتمین روز از ایام الله دهه فجر به اجرا درآمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *