همه دستگاه‌ها در اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین کمک کنند

استاندار اصفهان در دیدار با نمایندگان تشکل‌های بهزیستی استان گفت: وظیفه هر یک از دستگاه‌ها و مسئولیت‌هایی که بر عهده آنان است حمایت از معلولین قید شده و لازم است تا همه در اجرایی شدن کامل این قانون  کمک کنند.

حامد ایزدی- توان‌نگار| نشست صمیمانه استاندار اصفهان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های معلولین استان به میزبانی استانداری اصفهان برگزار شد.

ناصر چاووشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان هدف از نشست را ارتباط مستمر بین جامعه بزرگ  توانخواهان، بهزیستی با مسئولین استانی  در راستای پیگیری حقوق آنان عنوان کرد.

اجرای کامل قانون با کمک همه دستگاه‌ها

استاندار اصفهان، فعالیت در بهزیستی را یکی از نیکوترین خدماتی دانست توسط دستگاه‌های خدماتی در کشور ارائه می‌شود.

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه حوزه مأموریتی سازمان بهزیستی گسترده است، افزود: این مأموریت نه تنها در درون سازمان بهزیستی، بلکه حمایت از معلولین باید در سازمان‌های دیگر نیز رقم بخورد.

وی ادامه داد: وظیفه هر یک از دستگاه‌ها ومسئولیت‌هایی که بر عهده آنان است حمایت از معلولین قید شده و لازم است تا همه در اجرایی شدن کامل این قانون  کمک کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: شاید تحقق برخی از مسائل مطرح شده در دایره اختیارات استان نباشد لذا باید آن در حوزه کلان و کشوردنبال کرد. اما هرآنچه در این قانون در توان مسائل استانی باشد امید است با همت و همدلی و توانمندی مسئولین و با استفاده از منابع موجود مرتفع ‌شود.

مرتضوی خواستار تشکیل یک کارگروه با محوریت بهزیستی برای بررسی مسائل مربوطه در جلسات مستمر شد تا در جریان موارد موجود جامعه توانخواه قرار گرفته و خروجی آن درجهت مرتفع ساختن مشکلات موجود باشد‌.

رصد چالش‌ها در سطح استانی و ملی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز، حضور فعال سمن‌های مردمی در حوزه معلولین را ضروری دانست و گفت: با همراهی سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم خدمت‌رسانی شایسته‌ای به افراد دارای معلولیت ارائه داد.

محمدرضا جان‌نثاری در راستای پیگیری خواسته‌های انجمن ‌ها و تشکل‌های بهزیستی قول مساعد داد و افزود: موارد عنوان شده در این نشست اعم از مواردی که حول محور فعالیت دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی و موارد اختصاصی سازمان بهزیستی و دستگاه‌های مرتبط بیان شد؛ پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این درخواست‌ها در شورای اجتماعی استان طرح موضوع خواهد شد، اظهار کرد: در خصوص چالش‌هایی که مرتبط با استان است، تصمیم گیری و موارد مرتبط با دستگاه‌های خاص نیز رصد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در خصوص عدم تناسب تعرفه‌ با خدمات مورد ارائه در مراکز ماده 15 تصریح کرد: سطح خدمات این مراکز با اعتبارات دریافتی آنان تناسب ندارد از این رو موضوع در حال بررسی است تا نتایج به ستاد مواد مخدر کشور مطرح شود.

به گزارش روابط عمومی، اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست صمیمی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *