افتتاح ساختمان جدید انجمن خانواده ناشنوایان استان اصفهان

انجمن ناشنوایان اصفهان بعد از پنج سال فعالیت در خیابان کاشانی، در محل جدید گشایش یافت.

در آیینی که با حضور نصر مدیرکل بهزیستی، پورشبانان معاون توانبخشی، ملایی دبیر مناسب سازی بهزیستی، مرضیه فرشاد مدیر سابق و منصور گلناری، عضو هیئت امنا و جمعی دیگر از هیات امنا و هیات مدیره انجمن برگزار شد.

در این مراسم، رحیمی، عضو هیات مدیره انجمن و مشاور مدیرکل بهزیستی گفت: ما خواسته یا ناخواسته در جامعه ای زندگی می کنیم که باورهای نادرستی نسبت به ما ناشنوایان وجود دارد. یکی از اهداف ما این است که باورهای نادرست و ذهنیت منفی جامعه را نسبت به ناشنوایان تغییردهیم. ما میخواهیم با حمایت مسئولان هویت خودمان را به جامعه نشان دهیم.

آیگین عباسی، مدیرعامل انجمن و مترجم، خلاصه ای از گزارش فعالیت های انجمن را شامل: مشاوره ازدواج، مشاوره در زمینه روش های آموزشی تربیت کودکان ناشنوا در خانواده های شنوا و همچنین کودکان شنوا در خانواده ناشنوا، برگزاری سمینارها و همایش های کشوری، برگزاری کلاس نهضت سوادآموزی، برگزاری کلاس های مهارتی و آموزشی و تربیت مترجم زبان اشاره، برشمرد.

در ادامه، نصر، مدیرکل بهزیستی استان، گفت: خیلی خوشحال هستم که این انجمن یکی از فعالترین موسسه های معلولان در استان اصفهان است که در زمینه های فرهنگی، آموزشی و حقوقی ناشنوایان بسیار می کوشد و خوشحالم که آقای رحیمی مشاور امور ناشنوایان بنده هستند و مشکلات و راهکارهای مربوط به خودشان را ارائه میدهد و این باعث تسریع در امور مربوط به نیازهای معلولین است چون بار بهزیستی بسیار سنگین است و بهتراست برای هر جامعه ای از خود فرد که تجربه دارد کمک گرفت.

نصر ادامه داد: خوشبختانه این حرکت بسیار ثمربخش بود و امیدوارم ادامه پیدا کند و به زودی نیازهای افراد با نیازهای خاص برطرف شود.

همچنین منصور گلناری، عضوهیات امنای انجمن از مسئولان درخواست حمایت کرد و خواستار توجه بیشتر به حق و حقوق ناشنوایان شد، زیرا ناشنوایی معلولیت پنهان است و قادر به شنیدن صدا نیستند و بنابراین صدایشان به جایی نمیرسد‌.

لازم به ذکراست، با همکاری گلناری هیات تحریریه انجمن، پرورش پیدا کرد و نشریه ای به اسم آوای خاموشان که تنها نشریه ویژه ناشنوایان در ایران است، چاپ شد و  تا کنون پنج شماره انتشار یافته است.

سما زمانی_ باشگاه خبرنگاران معلول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *