پردیس سینمایی ساحل میزبان افراد نابینا و افراد ناشنوا است

مسئول امور افراد دارای معلولیت جشنواره فیلم کودک گفت: پردیس سینمایی ساحل برای حضور کودکان معلول برای تماشای فیلم‌های جشنواره سی و چهارم مناسب سازی شده است.

به گزارش توان نگار به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علی عباسی، مسئول امور افراد دارای معلولیت این دوره از جشنواره کودک بیان کرد: با توجه به تجربه موفقی که در سه دوره اخیر جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در زمینه حضور همه کودکان در جشنواره داشتیم در این دوره نیز زیرساخت‌های لازم برای حضور همه کودکان برای تماشای فیلم‌ها فراهم شده است. کودکان معلول و ناتوان جسمی نیز در این دوره از جشنواره ظرفیتی را در اختیار دارند که می‌توانند با استفاده از آن به تماشای فیلم‌های جشنواره بنشینند.

وی با بیان اینکه در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای افراد نابینا و افراد ناشنوا در ۸ سانس، به شکل ۴سانس ویژه ناشنوایان و ۴سانس ویژه نابینایان اکران‌های اختصاصی خواهیم داشت، اضافه کرد: فیلم‌ها مناسب سازی شده اند تا برای این کودکان مشکلی پیش نیاید.

مسئول امور افراد دارای معلولیت جشنواره فیلم کودک تشریح کرد: نسخه مناسب‌سازی شده چهار فیلم «بام‌بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری (خارج از مسابقه)، «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی مرضیه منصوری و «خبرنگار» به کارگردانی ابراهیم فروزش در سالن‌ شماره۳ سینما فرهنگ در تهران و سالن زنده‌رود سینما ساحل اصفهان به صورت فیزیکی روی پرده خواهند رفت.

وی افزود: دو فیلم «خبرنگار» و «یکی بود یکی نبود» علاوه بر اکران در سالن سینما، در پلتفرم‌های میزبان فیلم‌های جشنواره (هاشور و فیلیمو) نیز پخش خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه مناسب سازی فیلم‌ها برای افراد نابینا به صورت Audio description (توضیح و شرح صحنه) و برای افراد ناشنوا به صورت زیرنویس و زبان اشاره انجام شده است، بیان کرد: فیلم‌ها در تاریخ ۱۷ تا ۲۰ مهرماه در سالن زنده رود پردیس سینمایی ساحل، در دو سانس ۵عصر و ۷عصر اکران خواهد شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره فیلم کودک با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، از تمامی ظرفیت سالن نمی‌توانیم بهره ببریم و تنها با ۵۰ درصد از ظرفیت سالن‌ها میزبان کودکان خوایم بود.

مسئول امور افراد دارای معلولیت جشنواره فیلم کودک افزود: برای آن دسته از کودکان و نوجوانانی که به هر دلیلی امکان حضور در سالن سینما برایشان مقدور نیست ۲ فیلم علاوه بر اکران در سالن سینما، درپلتفرم ها نیز به صورت برخط پخش خواهد شد.

‌علی عباسی در پایان با بیان اینکه در سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فیلم‌های جشنواره در ۲ بخش فیریکی و برخط اکران خواهد شد، تصریح کرد: داوران کودک دارای معلولیت جسمی حرکتی می‌توانند از طریق پلتفرم‌های اعلام شده در سایت جشنواره به تماشا و داوری فیلمها بپردازند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *