چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان‌، به روزهای پایانی نزدیک می‌شود

مسئول کمیته داوران چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان از ارسال ۳۴۲ اثر در بخش جنبی و اصلی به این جشنواره خبر داد و گفت: امید است تا نیمه اول آبان ماه ۱۴۰۰ آئین اختتامیه جشنواره را در اصفهان برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی توان‌نگار، بهمن توکلی فرد اظهار کرد: در چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان‌ که با عنوان ” اثر موثر ” برگزار می‌شود ۳۴۲ اثر در بخش جنبی و اصلی به این کمیته ارسال شده که از لحاظ کیفی در بین آن‌ها مواردی در بخش‌های مختلف از بار علمی و تحقیقی و ساختار و محتوا قابل توجه برخوردار است.
وی با بیان این مطلب افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، مصاحبه و گفتگوی مکتوب ۱۸ اثر ، فن بیان ۱۷ اثر ، خبر ۱۵ اثر، مقاله ۲۶ اثر، دلنوشته ۳۳ اثر، گزارش مکتوب ۱۸ اثر، عکس ۱۰۳ اثر ، تیتر ۱۳ اثر ، داستان کوتاه ۳۷ اثر، کلیپ تصویری ۸ اثر، پوستر۳ اثر، گزارش و مصاحبه صوتی و تصویری ۴ اثر کاریکاتور ۱۸ اثر، و طنز با ۲ اثر و همچنین در بخش اصلی دو کلیپ و ۱۸ گزارش و دو گفتگو و پنج مقاله اجتماعی در این جشنواره با توجه به شرایط کرونایی جامعه شرکت کردند.
مسئول کمیته داوران چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان گفت: آثار ۲۲ استان کشور علاوه بر اصفهان به مرحله‌ نهایی راه یافت که با حضور ۱۲ نفر از داوران مجرب در رشته‌های مختلف آثار برگزیده انتخاب می‌شوند و امید است تا نیمه اول آبان ماه ۱۴۰۰ آئین اختتامیه جشنواره را در اصفهان برگزار کنیم.
وی افزود: در مجموعه سه جشنواره برگزار شده تعداد ۹۸ اثر برگزیده شدند که تعداد ۶۵ اثر متعلق به معلولان بوده است.
توکلی فرد ادامه داد: البته در چند سال اخیر تحرک‌های تازه‌ای در این زمینه شکل گرفته است و امسال هم اثربخشی و مطالبه‌گری در آثار به وضوح مشاهده می‌شد، به طوری که حرکت خوبی برای معلولان در سطح جامعه در حال تحقق است و امیدواریم این جشنواره بتواند کمک خوبی به حقوق از دست رفته معلولان در جامعه اعم از آسیب نخاعی، روشن‌بین و ناشنوا در تفکر مسئولان و دست اندرکاران بگذارد.
وی در پایان استنادهای علمی، رعایت مبانی ادبی، به‌کارگیری زبان علمی و قابل فهم برای مخاطب، میزان پاسخگویی آثار به نیازهایی امروز جامعه معلولان از نکاتی هستند که در گزینش آثار ارسالی مورد توجه قرار گرفته است.
فاطمه طایی
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *