نجف آباد باغ شهر صفوی؛ برترین مقصد گردشگری است

توان نگار – بهمن توکلی فرد| مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در غرفه شهرداری نجف آباد حضور پیدا کرد و نجف‌آباد را به عنوان شهر مقصد گردشگری معرفی کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد، علیرضا خاکسار مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران با حضور در غرفه شهرداری نجف آباد، هدف از حضور در این نمایشگاه را معرفی دو فضای متفاوت به بازدیدکنندگان و مدیران کشوری و شهری و همچنین سرمایه گذاری که در نمایشگاه حضور دارند و بازدید می کنند، بیان کرد و گفت: هدف اول از این حضور معرفی نجف آباد به عنوان شهر مقصد گردشگری است.

وی افرود: بر همین اساس زیر ساخت های خوبی در ادوار مختلف و همچنین در دوره جدید مدیریت شهری در شهر نجف‌آباد آماده و بازسازی شده است برای مثال مسیر ۸ کیلو متری کوچه باغ زندگی، که حدود ۷۰ درصد آن کامل و در مرحله افتتاح قرار دارد و امیدوار هستیم آن چند درصد باقی مانده نیز تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر نجف آباد اضافه کرد: ظرفیت های گردشگری که در شهر نجف آباد وجود دارد به گونه ای است که گردشگر می تواند به مدت یک هفته یا حداقل سه روز در این شهر اسکان داشته باشد.

خاکسار به پروژه های سرمایه گذاری اشاره و عنوان کرد: از پروژه های سرمایه گذاری که برای شهر طراحی و تعریف شده می توان به احداث هتل مجلل و شهر بازی سرپوشیده که در آستانه افتتاح است اشاره کرد.

لازم به تاکید است این شهر بازی از پیشرفته ترین و مجهزترین شهربازی‌های استان اصفهان و کشور به شمار می رود. زیرساخت های رستوران ها و فضاهای گردشگری در شهر نجف آباد همه بر مبنای «نجف آباد مقصد گردشگری» آماده و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی درخصوص اهمیت و ضرورت توجه مسوولان به ظرفیت گردشگری شهر نجف آباد عنوان کرد: همه مسوولان شهرستان از فرماندار، شورای شهر، شهردار و مدیران شهری بر تقویت حوزه گردشگری اتفاق نظر داشته و بر این مهم تاکید دارند که اگر قرار است در حوزه گردشگری شهر تحولی صورت بپذیرد علاوه بر جذب سرمایه گذار باید با یک نگاه ویژه این امر دنبال شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهر نجف آباد ادامه داد: برای مثال در حال حاضر یک حمام تاریخی در شهر نجف‌آباد وجود دارد که با عنوان حمام اخوت مشهور است این بنای تاریخی در آستانه مخروبه شدن قرار دارد.

وی افزود: بخشی از این حمام به سازمان اوقاف و امور خیریه و بخش دیگر آن متعلق به وراث است. بر همین اساس سازمان اوقاف به منظور جلوگیری از مخروبه شدن این میراث تاریخی اعلام کرده که حاضر است این مکان را به بخش خصوصی واگذار کند تا با بازسازی آن مردم بتوانند از فضای تاریخی آن بهره برداری کنند؛ از این نوع اقدامات بسیار است که همواره مورد توجه و حمایت شدید فرماندار و شهردار شهر نجف آباد قرار می گیرد.

در حوزه ملی نیز سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نادر آخوندی مدیر کل دفتر امور شهری استانداری اصفهان و مهدی جمالی نژاد به شدت در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری گردشگری تاکید دارند.

خاکسار با تاکید بر اینکه شهر نجف آباد دست پر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور یافته است تصریح کرد: تقویت حوزه گردشگری ثمرات بسیاری از جمله در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی برای مردم به همراه خواهد داشت. بخصوص حضور گردشگری که در شهر ساکن می شود آورده مالی خوبی برای شهر به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نجف آباد در حوزه خوراکی مهد عسل، بادام، انار و … است و در عرصه صنایع دستی در حوزه سبدبافی، نمدمالی، چاقوسازی، گیوه بافی و قفل سازی حرف برای گفتن دارد.

لازم به تاکید است قفل سازی نجف آباد ثبت ملی و بین المللی شده و از صنایع ملی کشور بوده که در یونسکو ثبت شده است. همچنین کباب سیخ انجیر کبابی منحصر به فرد بوده که هر ایرانی اگر تنها یکبار آن را امتحان کند محال است طعم لذیذ آن را فراموش کند. این کباب از گوشت شتر تهیه می شود و چون گوشت شتر بافتی ضخیم دارد و خوردن آن سخت است در نجف آباد با سیخ انجیر کباب می شود دلیل آن هم این است که چوب درخت انجیر دارای شیره بوده و هنگام کباب شدن گوشت شتر بافت ضخیم آن لطبف و خوش خوراک می شود؛ کباب سیخ انجیر نجف از میراث های ناملموس شهر به شمار می رود که به ثبت ملی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *