افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌‎یابی حریق غرب آسیا در اصفهان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| توسط فرماندار اصفهان، نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا به همت شهرداری اصفهان، روز _یکشنبه دهم اردیبهشت‌ماه_ در حالی افتتاح شد که تنها پنج کشور در جهان چنین دستاوردی دارند.

افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق که در حاشیه برگزاری نمایشگاه تجهیزات ایمنی و خدمات نجات و امداد، ادوات و خودروهای سبک و سنگین و موتورهای چهارچرخ برگزار شده است.

ابراهیم مطلبی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه علت یابی حریق غرب آسیا در اصفهان گفت :در راستای ارائه خدمات حرفه ای و تحقق شعار « پای ایمنی شهر ایستاده ایم» احداث این ظرفیت‌ها در سال‌های قبل کلید خورد و با تلاش واحد پیشگیری امسال موفق به افتتاح آن و خرید تجهیزات لازم شدیم.

وی افزود: در هنگام وقوع حریق و‌ حوادث، تشخیص علت حریق ضروری است که این آزمایشگاه می‌تواند در سطح کشوری به این نیاز کمک کند.

مطلبی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم ۲ فاز دیگر این آزمایشگاه را با تلاش همکارانمان به بهره‌برداری برسانیم تا از نتایج آن در تشخیص حریق برای زمینه‌های مختلف از جمله موارد قضایی و انتظامی بهره‌مند شویم.

در این آیین مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری، شهرام تنگستانی نژاد نماینده دانشگاه اصفهان در آزمایشگاه حریق و شیشه فروش مدیر بحران استانداری پیرامون اهمیت ونقش نخستین آزمایشگاه علت یابی حریق غرب آسیا در اصفهان مطالبی بیان نمودند.