ثبت نام تور جعلي مشهد مقدس کلاهبرداری بود

توان نگار – بهمن توکلی فرد| رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردي كه با درج آگهي تور لحظه آخري مشهد مقدس در سايت ديوار از شهروندان كلاهبرداري مي كرد خبرداد.

سرهنگ”سيد مصطفي مرتضوي”در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بیان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در سايت ديوار به بهانه ثبت نام در تور هوايي مشهد مقدس مبلغ 60 ميليون ريال از وي كلاهبرداري کرده بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: شاكي در سايت ديوار با آگهي ثبت نام تور لحظه آخري مشهد مقدس مواجه شده كه جهت ثبت نام با آگهي دهنده تماس گرفته که فرد آگاهی دهنده به بهانه ظرفيت محدود با ارائه شماره کارت از شاکی درخواست واريز 60 ميليون ريال بابت ثبت نام کرده است اما شاکي پس از واريز وجه به حساب معرفي شده نه تنها بليت دريافت نكرده است حتي فروشنده از پاسخگويي به تماس وي امتناع و آگهي را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در این راستا مأموران با بررسي مستندات و اظهارت شاکي و انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصيه کرد براي خريد يا پيش خريد بليت يا ثبت نام در تورهاي سياحتي و زيارتي به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خريد اينترنتي از سايت هاي متفرقه و فاقد مجوز يا شبكه هاي اجتماعي خودداري کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: برخي تبليغات که در سايت هاي واسطه گر با عناوين بليت تخفيف دار، لحظه آخري، تورهاي گردشگري سريع و و ارزان و… منتشر مي‌شود به‌منظور کلاهبرداري بوده و شهروندان بايد حتي الامکان بصورت حضوري پس از تاييد هويت و اصالت ارائه دهنده خدمات اقدام به واريز وجه و ارائه اطلاعات هويتي خود کنند.