مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو هرمز آباد انجام شد

توان نگار_ فاطمه طایی| کارشناس حفظ نباتات اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گفت: عملیات مبارزه شیمیایی علیه سن غلات در مزارع گندم و جو هرمزآباد و در سطحی معادل ۴۰هکتار با استفاده از پهپاد و توسط شرکت تعاونی هرمزآباد صورت پذیرفت.

سهیلا اسدی افزود: ردیابی و شناسایی مزارع آلوده به سن غلات و همچنین نظارت بر عملیات مبارزه، در کلیه مزارع گندم و جو شهرستان در حال انجام است.

به گفته این کارشناس با توجه به وضعیت مزارع، توصیه های لازم در خصوص بهترین زمان مبارزه با پوره سن غلات، انتخاب مناسب ترین سموم ومیزان مصرف سم در واحد سطح به بهره برداران حاضر ارائه می گردد.

وی بیان داشت: فعالیت شبکه مراقبت شهرستان تا پایان برداشت گندم و جو در شهرستان ادامه خواهد داشت و تا کنون در سطحی معادل ۱۴۰۰هکتار عملیات مبارزه با آفت صورت گرفته است.

کارشناس واحدحفظ نباتات گفت: مبارزه مکانیزه به وسیله پهپاد و سمپاش توربولاینر تاثیربه سزایی درکنترل آفت سن، مصرف بهینه سموم و کاهش هزینه های کشاورز خواهد داشت.

وی با توجه به مشکلات شهرستان در خصوص مبارزه با سن غلات به عدم استقبال ازخرید ادوات مکانیزه اشاره نمود و گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط این مدیریت دو نفر از کشاورزان شهرستان جهت دریافت تسهیلات مکانیزاسیون و خرید دو دستگاه سمپاش توربولاینر به بانک کشاورزی معرفی شدند.

اسدی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره مکانیزاسیون می تواند راهگشای حل مشکل کشاورزان علی الخصوص در مناطق دیم کاری استان باشد.