برگزاری نخستین شب شعر کشور با موضوع جوانی جمعیت در شهر زواره 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| نخستین شب شعر کشور با موضوع جوانی جمعیت و فرزنداوری در زواره و به همت قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان اردستان برگزار گردید.

به گزارش زواره نیوز، این محفل ادبی به منظور استفاده از ظرفیت‌های هنری جهت آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در بین عموم مردم درباره چالش جمعیتی کشور برگزار گردید.

بنابراین گزارش، در این برنامه علاوه بر شعر خوانی ده تن از شاعران برجسته و  شاعر ملی، استاد شهیر اصفهانی، احمدی طبا فرماندار شهرستان اردستان نیز به ایراد سخن پرداختند.

احمدی طبا، رییس قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان در این مراسم ضمن اشاره به چالش های جمعیتی پیش روی شهرستان اردستان گفت: دغدغه اصلی در شهرستان اردستان همان موضوعی است که ذهن مقام معظم رهبری را درگیر نموده است.

وی با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ سالمندی در شهرستان، بسیار بیشتر از متوسط کشوری است، افزود: در حال حاضر مهمترین مسئله شهرستان، کم شدن جمعیت و افزایش سالمندی است که تمام برنامه های کشور و شهرستان را تحت الشعاع قرار داده است.

وی پیرامون عرصه‌های جنگ دشمن گفت: جنگ فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی توسط دشمن شروع شده و ما باید این دغدغه جمعیتی را در تمام اقشار ایجاد و با هوشیاری، توطئه های دشمنان را خنثی کنیم واقدامات موثری را در این زمینه انجام دهیم.

ایشان با اشاره به جدیدترین اقدامات صورت گرفته در موضوع جوانی جمعیت شهرستان  افزود: درهفته جاری قرعه کشی مربوط به واگذاری زمین به خانواده‌های باشکوه انجام شده و توزیع کارت ویژه خانواده‌های باشکوه(جوان کارت اردستان) به منظور استفاده خانواده های باشکوه از تخفیفات قانونی اماکن ورزشی، فرهنگی، آموزشی و صنفی صورت می‌پذیرد.

وی در پایان قول داد، پیگیری لازم برای مزین نمودن امضا و دست خط مقام معظم رهبری بر روی ویژه نامه اشعار خوانده شده در این مراسم را انجام دهد.

در ادامه ضمن انتخاب و تقدیر از اثر برگزیده به انتخاب هیات داوران، از تمام شاعرانی که اثر ادبی آنها افتخار چاپ در ویژه نامه را پیدا کرده بود، برخی از حاضرین، مسئول انجمن ادبی شمس زواره و اصحاب رسانه که جهت انعکاس این مسئله و اخبار آن تلاش می کنند با لوح تقدیر و هدایا قدردانی شد.

لازم به ذکر است در این مراسم، فرماندار به عنوان رئیس قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان اردستان، حوزه مقاومت شهید صدوقی زواره، اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شوق زندگی، کمپین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اداره آموزش و پرورش منطقه زواره همکاری ارزنده ای داشتند.