سفر وزیر میراث فرهنگی به سمیرم و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی روستایی و عشایری در بخش وردشت 

توان نگار_ فاطمه طایی| به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی به همراه هیات همراه از وزارت استان و مسئولان شهرستان از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی روستایی و عشایری در بخش وردشت بازدید نمودند.

هنرمندان روستایی و عشایری سمیرم با استقرار در روستای ملی صنایع‌ دستی مهرگرد، هنرهای سنتی و دستی خود را در قالب بیش از ۱۲ رسته در زمینه بافت‌های داری همچون گلیم، گبه و فرش‌های عشایری به نمایش گذاشته‌اند.

‌وزیر میراث‌ فرهنگی در این بازدید که بیش از ۴۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی روستایی و عشایریِ بیش از ۵۰ روستا و ۱۴ تیره عشایری حضور داشتند از ۱۲ رشته بافته‌های داری در کمپ گردشگری روستای ملی صنایع‌دستی مهرگرد بازدید کرد.

منطقه وردشت بیشترین تعداد رشته‌های مختلف بافته‌های داری عشایر کشور را به خود اختصاص داده است که از آن جمله می‌توان به گلیم، گبه و انواع فرش‌های دست‌بافت عشایری و روستایی اشاره کرد.

از جمله برنامه های سفر یک روزه وزیر میراث فرهنگی به اصفهان می توان به شرکت در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و برگزیدگان صنایع دستی و افتتاح بیست و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی اشاره کرد.

معرفی نژاد اسب منحصربه‌فرد دره‌شوری و آغاز مستندسازی برخی از پرونده‌های ثبتی خوراک‌های سنتی عشایر منطقه بخشی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر میراث‌فرهنگی به اصفهان است.

در این نمایشگاه مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم نیز اقدام به برپایی غرفه صنایع تبدیلی غذایی بخش کشاورزی جهت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان در حوزه مشاغل خانگی و صنایع تبدیلی غذایی نمود.