آغاز احداث پروژه های منطقه شش شهرداری اصفهان با 103 میلیارد تومان

توان نگار – بهمن توکلی فرد| علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در آیین آغاز پروژه‌های منطقه۶ شهرداری اصفهان در محل سالن گلستان شهدای این شهر گفت: رقم بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن به امور عمرانی اختصاص دارد.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی در قالب یک هزار و ۱۱۳ پروژه تعریف شده‌اند که از این میان، ۱۱۱ پروژه شاخص، ۱۶۶ پروژه مهم منطقه‌ای و حدود ۸۰۰ پروژه منطقه‌ای به شمار می‌رود.

شهردار اصفهان گفت: این پروژه‌ها در قالب چهار دسته و بر مبنای چهار بازه زمانی سه‌ماهه دسته‌بندی شده‌اند و تلاش ما بر این است که اکثر این پروژه‌ها در سال جاری اجرایی شوند.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان هم دراین آیین اظهار داشت: از رویکردهای جدی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، توجه به گذشته و رسیدگی به محلات به‌عنوان نمادهای هویتی شهر است.

وی افزود: ۴۵ پروژه در بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر تعریف شده است که تا پایان سال اکثر آن‌ها بهره‌برداری شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مهدویان گفت: در هر منطقه بر اساس نیاز محلات، پروژه‌هایی تعریف شده و در دست تکمیل و احداث قرار گرفته است که در این زمینه محلات کم‌برخوردار در اولویت قرار دارند.

لازم به ذکراست جمعی از خبرنگاران باتفاق شهردار و اعضای شورای شهر و معاونین شهرداری ازپروژهای در حال احداث شهرداری منطقه شش شامل: احداث مسیرحلقه چهارم حفاظتی، احداث مسجد و پایگاه فرهنگی ورزشی در شهرک شهید کشوری، ساماندهی کف سازی تکیه بابارکن الدین و محوطه عمومی و ورودی گلستان شهداباهزینه 103 میلیارد تومان دیدن نمودند.