ضرورت صرفه جویی در مصرف برق

توان نگار – بهمن توکلی فرد| مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در حاشیه همایش دانش بهره وری و انرژی و تقدیر از مشترکان همکار در برنامه پیک مصرف برق، با اشاره به همکاری و همراهی بخش صنعت، کشاورزی و اداری گفت: این همایش به پاس قدردانی از همکاری این گروه از مشترکان در مدیریت بار در سال گذشته برگزار شد.

مهرداد دادخواه، در خصوص جایگاه شرکت توزیع برق اصفهان در ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف برق بویژه در میان مشترکان صنعتی که از برق فشار قوی استفاده می کنند اظهار داشت: خوشبختانه مشترکان فهیمی در اصفهان داریم که همیشه از ما جلوتر و پیشرو هستند.

وی افزود: با توجه به سوبسیدی که برای برق اختصاص یافته، ضرورت تحقق مدیریت مصرف و استفاده صحیح از برق بابد جدی گرفته شود.

دادخواه گفت: در این همایش، از صنعتگران دعوت شده است که با استفاده از تجهیزات کاهنده، مصرف برق را پایین آورده و از منابع و طرح های تشویقی برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره مدیریت مصرف در بخش خانگی، از طرح های تشویقی و پاداش ” یک مساوی بیست ” خبر داد و افزود: اگر مشترکان نسبت به سال گذشته مصرف خود را یک کیلو وات کاهش دهند، به ازای هرکیلو وات از 500 تا دو هزار تومان پاداش بهره مند می شوند.

دادخواه به افزایش 13 درصدی مصرف برق کشور اشاره نمود و گفت: نرخ مصرف در دنیا سه تا چهار درصد است در حالی که افزایش سه تا چهار درصدی در کشور ما، ضرورت برنامه ریزی و تقویت ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر و به حداقل رساندن خاموشی ها بویژه در بخش خانگی خط قرمز ما مطرح و پیش بینی شده است.