قطع آب شرب جهت مصارف صنعتی تا نیمه اول سال 1403 اجرا می شود

توان نگار – بهمن توکلی فرد| محسن قدیری مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان در دومین نشست با رسانه اظهار داشت: توسعه پایدار پالایشگاه بر اساس اخلاق مداری و محیط زیست است و به کمک استانداری اصفهان انتقال آب از دریای عمان صورت می‌گیرد که  ۷۵ درصد آب مصرفی پالایشگاه را تا ابتدای نیمه سال آینده کاهش خواهیم داد و استفاده از آب فاضلابی که سالیان قبل مجوز استفاده را دادند، کفایت می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: در واقع مدیریت آب با ۱۵ پروژه در پالایشگاه انجام و برای نمونه کولینگ هیبریدی در حال ساخت است که مصرف آب را در پالایشگاه کاهش می‌دهد و حتی آب دورریز پالایشگاه استفاده می‌شود، علاوه بر آن تا سال ۱۴۰۵ نیز مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شرکت راه و ترابری انرژی، گفت: ۱۰۰ تانکر خریداری شده و ناوگان بزرگی آماده خواهد شد که صاحب کشتی می‌شود و در حال حاضر حمل ونقل بر اساس سالیانه ۱۰ میلیون تن انجام می‌شود که در آینده این میزان افزایش پیدا می‌کند و در حال برندینگ نیز هستیم.

قدیری راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و تولید انرژی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: این مهم با مشارکت دانش‌بنیان‌ها با تجهیزات بومی انجام می‌شود، از سویی دیگر تمام محصولات ما یورو ۵ است و پتروپالایش اصفهان صنعت سبز به حساب‌می‌آید.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان خاطرنشان کرد: یک شرکت نفتی ایرانی دانش‌بنیان که در بحث شوینده‌ها فعالیت دارد، توسط کادر مدیریتی بانوان اداره می‌شود و ۴۰ میلیون یورو سود این شرکت است که محصولات با کیفیتی را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که جایگاه بانوان در کشور ما شناخته شده است.

وی با بیان اینکه افزایش سود پالایشگاه برای کشور افتخار بزرگی است، تصریح کرد: در زمینه پدافند غیرعامل عملیات خوبی انجام و بحث‌های ایمنی را با هوش مصنوعی کنترل خواهیم کرد، از سویی دیگر دو محصول این پالایشگاه یعنی بنزین و گازوئیل افزایش تولید خواهند داشت به صورتی که بنزین با تولید روزانه ۱۳.۵ میلیون لیتر به ۲۲.۷ می‌رسد و تولید ۲۴.۵ گازوئیل به ۲۶ میلیون لیتر افزایش پیدا می‌کند.

قدیری با اشاره به اینکه در بخش صادرات ۲ شرکت راه‌اندازی شده که صادرات محور هستند، گفت: تا سال ۱۴۰۵ کلیه محصول به جز بنزین و گازوئیل صادر می‌شوند و کودهای گوگردی نیز بعد از استفاده در کشور و تامین نیاز داخل، صادر می‌شوند؛ در این راستا اداره نظارت بر مبادلات نفتی راه‌اندازی شده که تمام صادرات را کنترل می‌کند و شفافیت را حاکم می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در خصوص مسئولیت اجتماعی این مجموعه گفت: استخدام هزار نفر در سال گذشته، مدیریت آب، آزادی 151 زندانی جرایم غیر نقدی و کمک‌های مختلف به سازمان‌ها و قشر کم درآمد از جمله مهم‌ترین اقدامات در زمینه مسؤولیت اجتماعی است.

از جمله افتخارات هلدینگ پتروپالایش اصفهان، برترین شرکت بورس کالای کشور، دریافت تندیس سه ستاره مشتری مداری و انتخاب مدیرعامل این شرکت بعنوان مرد سال صنعت نفت را می توان نام برد.