بیشترین پرونده قضایی، کیفری استان اصفهان سرقت خرد است 

توان نگار – بهمن توکلی فرد| مدیر کل دادگستری استان اصفهان در نشست خبری خود بمناسبت هفته قوه قضایی (یکم تا هفتم تیرماه) در جمع تعدادی از خبرنگاران، سرقت مُستوجب تعزیر(سرقت خُرد) را دارای بیشترین تعداد پرونده‌ قضایی، کیفری در استان دانست و افزود: ضرب و شتم و توهین به اشخاص در رده جُرم‌های کیفری دوم و سوم قرار دارند ولی در عین حال آمار جرائم خشن در استان از سال گذشته تاکنون بین ۱۱ تا ۱۶ درصد کاهش یافته است.

حجت الاسلام اسداله جعفری افزود: در جرائم امور حقوقی نیز دعوای مُطالبه خسارت با ۷۴ هزار و ۱۵۵ فقره، بیشترین تعداد پرونده‌ وارد شده به دادگستری در حدود ۱۵،۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون اصفهانی از خدمات ثنا برخوردار هستند گفت: در زمان حاضر حداکثر مدت رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان سه ماه است که تا پایان شهریور امسال به ۶۰ روز کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون، ۸۴ نفر از محکومان با نصب پابند الکترونیکی و ۹ هزار و ۳۱۶ نفر با دریافت احکامی برای الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در نهادهای تعیین شده، دوره محکومیت خود را در خارج از زندان سپری می کنند.

جعفری، از توسعه ساختار سازمانی دستگاه قضایی استان اصفهان برای جذب نیروی انسانی و کاهش رسیدگی به پرونده‌های قضایی خبر داد و افزود: بر اساس ساختار جدید سازمانی دستگاه قضایی استان اصفهان تعداد شعب تجدید نظر از ۴۰ شعبه به ۶۶ شعبه افزایش یافته است.