مدیریت مصرف برق؛ اقتصاد و حقوق شهروندی

توان نگار – بهمن توکلی فرد| چهارشنبه هفتم تیرماه، آخرین روز از هفته صرفه جویی مصرف برق به نام” مدیریت مصرف برق و اقتصاد در حقوق شهروندی” نامگذاری شده است.

روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان اعلام نمود: در این باره می توان گفت: یکی از مطالبات جدی مطرح شده در جوامع مدنی، مبحث حقوق شهروندی می باشد که مورد توجه صاحبنظران مسایل شهروندی، اجتماعی، حقوق و… قرار گرفته است.

شهروند، قوانین زندگی شهری و وظایف متقابل مدیریت محلی و شهروندان را می داند می پذیرد و خود را ملزم به رعایت آنها می داند و از آنجا که صرفا در یک جامعه زندگی می کنیم، بایستی به قوانین و الزامات آن جامعه احترام بگذاریم و خود را متعهد و مقید به رعایت آنها بدانیم. نتیجه رعایت حقوق شهروندی، تحقق آرامش و آسایش حال و آینده جامعه است و ویژگی مهم حقوق شهروندی این است که شهروندان به شکل عادلانه و برابر خود را عضو جامعه بدانند و در رخ دادن هر اتفاقی واکنش نشان دهند. و پیرامون رخدادهای پیرامون خود بی تفاوت ندانند.

حال با توجه به گرمای شدید هوا و افزایش مصرف برق و ایجاد ناترازی در تولید و مصرف برق، ما همگی به عنوان شهروندان فهیم و مسئولیت پذیر با بهینه مصرف کردن برق، دربرابر جامعه خود بی تفاوت نبوده و روشنایی بخش خانه های هموطنان هستیم و با کمک به چرخ صنعت، تولید کشورمان و خادمین صنعت برق را در این موقعیت خطیر یاری نمائیم.