اصفهان؛ پایتخت گیم کشور

توان نگار – بهمن توکلی فرد| محمد مهدی کاظمی در نشست خبری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان (امپراطور فیفا ۲۰۲۳) در رابطه با این مسابقات، اظهار کرد: اصفهان پایتخت گیم کشور شناخته شده که گیمرهای ما مقام قهرمانی جهان را به دست آوردند، طبق آمار ۳۴ میلیون گیمر در سطح کشور داریم، ۵۹ درصد آقا و ۴۱ درصد خانم هستند که میانگین سنی آن‌ها ۲۳ سال است. گیمرها به سه دسته تقسیم می‌شوند، یکی تفننی که در هفته بین پنج تا هفت ساعت بازی می‌کنند، دیگری بین هفت تا ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و آخری هم حرفه‌ای که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.

وی با اشاره بر اینکه تمام باشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای در همه دنیا و کشور ما هم‌گیر شده است، از رده سنی پایین تا بالا که با موبایل خود بازی می‌کنند، مخاطبین ما محسوب می‌شوند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان متولی‌های رشته ما هستند که تقسیم کار کردند.

وی با اشاره بر اینکه تمام باشگاه‌های مطرح دنیا در بازی‌های رایانه‌ای یک تیم دارند، اظهار کرد: جلسه‌ای با باشگاه‌های ورزشی اصفهان داشتیم که پیشنهاد دادیم هر تیمی یک تیم در بازی‌های رایانه‌ای هم داشته باشد تا نخست لیگ استان را تشکیل دهیم و سپس در کشور آن را رواج دهیم.

کاظمی اضافه کرد: مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان هشتم و نهم تیرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب برگزار شد، پنج نفر بانو در این رقابت‌ها حضور دارند که قرار شده به همه آن‌ها جایزه اهدا کنیم. هزینه این مسابقات ۲۰۰ میلیون تومان شده و برای ثبت‌نام از هر نفر ۵۰ هزار تومان گرفتیم.