آغاز ساخت پروژه جاده شهر ونک سمیرم به سولیجان

توان نگار_ فاطمه طایی| معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کلنگ احداث جاده شهر ونک سمیرم به سولیجان استان چهارمحال و بختیاری با اعتبار یک‌صد و ده میلیارد ریال بر زمین خورد.

داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی جاده ونک_سولیجان گفت : جاده شهر ونک سمیرم به سولیجان استان چهارمحال و بختیاری ۱۶ کیلومتر است که اعتبار اولیه احداث آن ۱۸۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی فاز اول این جاده به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار یک‌صد و ده میلیارد ریال آغاز شده‌است.

امانی بیان کرد: با تخصیص اعتبار پیش‌بینی می‌شود این جاده در مدت سه سال آینده به بهره‌برداری برسد و شهر شهیدپرور ونک را به استان چهارمحال بختیاری متصل کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: پلی به طول ۹۰ متر در مسیر این جاده بر روی رودخانه شمس آباد احداث می‌شود که بخش زیادی از اعتبار صرف احداث این پل خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های راهداری و کمبود اعتبار در سطح کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۲ هزار کارگاه راهداری و ۵۶۰ اکیپ روکش آسفالت در نقاط مختلف کشور فعال هستند.

امانی عنوان کرد: اعتبارات ملی راه‌های استان در سال گذشته ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که در سال جاری با افزایشی که داشته به بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، احداث جاده ونک – سولیجان باعث کاهش مسافت صد کیلومتری فاصله بروجن به استان فارس می‌شود و با احداث این جاده زمینه اتصال شرق به غرب کشور و انتقال بار ترافیکی از طریق شهرستان سمیرم را به همراه خواهد داشت.‌