حیاتی بودن “افزایش بهروری” برای کشور

توان نگار – بهمن توکلی فرد| مدیرعامل فولاد مبارکه در سی‌امین همایش دستاوردهای بهره‌وری این شرکت گفت: افزایش بهره‌وری برای کشور حیاتی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تنها راه رسیدن به اهداف بزرگ خود و صنعت کشور را بهره‌وری می‌داند؛ چراکه همه نظریه‌پردازان اقتصادی این امر را ضروری دانسته و در دین اسلام نیز به آن تأکید زیادی مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه تنها راه رسیدن به اهداف بزرگ خود و صنعت کشور را بهره‌وری می‌داند؛ چراکه همه نظریه‌پردازان اقتصادی این امر را ضروری دانسته و در دین اسلام نیز به آن تأکید زیادی شده است؛ در حقیقت بهره‌وری یک الزام حیاتی برای سازمان است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه که در سی‌امین همایش دستاوردهای بهره‌وری سال 1401 این شرکت سخن می گفت، اظهار کرد: امروز، روز تقدیر از عزیزانی است که بهره‌وری را در فولاد مبارکه طی سال گذشته به‌خوبی در دستور کار خود قرار دادند. در تعریف بهره‌وری باید بگویم که بهبود کارایی و اثربخشی، همان بهره‌وری است که امروز از کارکنان این مجموعه برای سی‌امین سال متوالی تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی گفت: ارزش یک انسان طبق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) به کاری است که آن را به بهترین نحو انجام می‌دهد. دانش، تخصص و کار، ملاک ارزش‌گذاری برای یک هنرمند، کارگر، ورزشکار، بازیگر و سایر افراد است که به انجام دادن کار، به بهترین نحو برمی‌گردد. البته این نکته مهم است که هم ارزش کارها با هم یکسان نیست و هم کیفیت انجام کارها نیز یکسان نیست. به عبارت دیگر ترجمه امروزی این حدیث به قولی این است که ارزش انسان به بهره‌وری، انتخاب‌ها، اثرگذاری و خلق ارزش‌ است.