به بهانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

بهمن توکلی فرد_ پژوهشگر روابط عمومی و رسانه| شب بلند اسارت، جانکاهی غم انتظار، تلخی درد فراق، حسرت دویدن ها و نرسیدن ها و بازماندن ها، اساسی ترین واژه هایی هستند که زندگی آزادگان را در دوران مقاومت توصیف می کند. اینان به رغم همه سختی ها پایمردی بر سر اعتقادات را مهمترین توشه دروران اسارت خود می دانند.

۲۶ مرداد سال ۶۹ یک سال پس از ترک مخاصمه میان ایران وعراق در نتیجه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط ایران، اسیران دوران مقاومت و ازخودگذشتگی پای در خاک پاک وطن نهادند و آزادگان سرافرازی شدند که امروز پس از گذشت ۳۱ سال، لحظه لحظه زندگی آنان الگوی نسل جوانان کشور شد.

آزادگان در طول جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیام آوران انقلاب و مردان فرازمند صحنه ایثار بودند، آنان غریبانه و مظلومانه در میان دشمنی دشمنان و تلخ کامی های دروران اسارت، صدای آزادی و استقلال این مرز و بوم را سر دادند ودر راه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

آنان همانگونه که در میدان جنگ دلیرانه جنگیدند، در هنگامه اسارت نیز صبورانه مقاومت کردند.

این اسوه های صبر واستقامت امروز درمیان ما هستند، به آنان عشق می ورزیم و صبوری آنان را ارج می نهیم.

این روز به یاد ماندنی را که همواره یادآور درس استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات و ترنم و عطر خوش دیدار یاران امام رحمت الله علیه و ورود سرافرازان سرو قامت آزاده به آغوش ملت با اقتدار ایران اسلامی است گرامی داشته به همه این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.