فولاد مباركه در حال اجرای ابرپروژه‌های ملی است

توان نگار – بهمن توکلی فرد| محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه و فرآیند تکمیل طرح‌های توسعه این شرکت اظهار داشت: پیش از هر چیز باید به مدیرعامل فولاد مبارکه که از مدیران شایسته کشور است و همه همکاران این مجموعه که در حوزه صنعت فولاد و توسعه این صنعت نقش‌آفرینی می‌کنند، خداقوت بگویم و از آنها تشکر ‌کنم.

وی افزود: بازدید امروز از فولاد مبارکه به‌خوبی گواه این است که طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه تولید و توسعه صنعت فولاد انجام شده است به‌ویژه این که در بعضی از موارد فولاد مبارکه بر لبه‌های تکنولوژی جهانی در حال حرکت است.

معاون وزیر صمت گفت: ابرپروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه از بزرگ‌ترین پروژه‌های ملی است، امیدواریم این پروژه با همت مدیران این مجموعه و سایر عوامل هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و کشور را از واردات بسیاری از محصولات فولادی بی‌نیاز سازد.

موثقی نیا با بیان اینکه فولاد مبارکه در حوزه‌ استفاده بهینه از منابع انرژی و آب نیز اقدامات مؤثر و خوبی انجام داده است، گفت: پیشرفت پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه از جمله احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی نشان می‌دهد این مجموعه نه تنها می‌تواند از بار موجود روی شبکه بکاهد بلکه تا حد زیادی فولاد مبارکه را از وابستگی به برق شبکه سراسری بی‌نیاز می‌سازد. درعین‌حال با بهره‌برداری از این نیروگاه شرایطی فراهم خواهد شد که این شرکت بدون توقف‌های ناشی از محدودیت‌های انرژی بتواند همچنان با قوت به کار تولید همت گمارد.