به زودی عملیات خط انتقال آب از دریا به اصفهان آغاز می شود

توان نگار – بهمن توکلی فرد| سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به طرح جامعه ای که مورد تایید و دستور رئیس جمهور است در خصوص آب اشاره نمود و گفت: این طرح با چند محور شروع شده و به سرانجام می‌رسد، بخشی مدیریت پساب است که سعی شده مدیریت ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب برای تعادل بخشی به حوزه و جایگزینی صنعت برنامه‌ریزی شود. همچنین کاهش مصرف و تغییر الگوی کشت از دیگر اهداف این طرح است که افزون بر ۱۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ایجاد می کند.

مرتضوی افزود: با اجرای برخی طرح های متوقف شده مثل کوهرنگ ۳ که در دست اجراست، تلاش شد با پمپاژ آب از مسیر تونل در حوزه ذخیره سازی آب در سد کمک شود و برنامه ریزی شده که این آب به چرخه اضافه شود.

استاندار اصفهان گفت: خط انتقال آب از دریا هم از سال های قبل در دستور کار بوده، ولی هیچ اتفاقی نیفتاده بود، اما با تغییر تیم، این پروژه را فعال کردیم و به مرحله کلنگ زنی و اجرا رسیده و در روزهای آینده آغاز می‌شود.

مرتضوی اظهارداشت: پروژه دیگر انتقال آب از منابع جنوب استان است که می تواند کمک قابل توجهی برای احیای زاینده رود باشد که در مرحله مطالعات مسیر برای اجراست و تا چند ماه دیگر اجرای این پروژه آغاز می شود. همچنین اگر رسانه ها در بخش برداشت غیر مجاز از چاه ها کمک کنند با اجرای این پروژه ها می توانیم جریان دائمی آب را به زاینده رود برگردانیم.

استاندار اصفهان همچنین در زمینه اینکه اصفهان چوب برخورداریش را می خورد و پروژه بن بروجن که خلاف مصوبات شورای عالی آب است و بررسی مرمت گنبد ها به صورت ویژه، بازگشت ۲۱۹ واحد به چرخه تولید، بازسازی دو هزار کلاس درس و صدور پروانه ساخت هزار واحد  مسکن ملی مطالبی بیان نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *