سمیرم از وجود پلیس هوشمند و ساختمان محروم است

رئیس پلیس راه شهرستان سمیرم گفت: در سمیرم از وجود پلیس هوشمند بی بهره‌ایم و بدلیل نبود امکان فیبر نوری، به شکل دستی و سنتی خدمات پلیسی را انجام می دهیم.

به گزارش توان‌نگار، علی اکبرسلیمانی در نشست شورای ترافیک و حمل و نقل سمیرم که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: وجود ساختمان متناسب با عملیات پلیسی برای شهرستان سمیرم ضروری است.

وی افزود: راه‌های روستایی سمیرم بویژه در بخش وردشت وضعیت خوبی ندارند و درواقع تنها نام جاده را یدک می‌کشند، علاوه بر این کمبود یا نبود علائم راهنمایی در این جاده‌ها خطرآفرین بوده و رانندگان را با مشکلات زیادی روبرو می کند.

وی به مشکلات راه های روستایی وفرعی این شهرستان اشاره کرد وگفت:این مسیرها ایمنی پایینی دارند و تردد در آنها خطرساز است.

محمدرضا عسگریان فرماندارسمیرم نیزدراین نشست گفت: فعالیت کارکنان پلیس راه در کانکس، زیبنده این شهرستان نیست.

وی افزود: علاوه بر ساختمان و فضای نامناسب، محل قرار گرفتن پلیس راه نیز در دسترس اتوبوس‌ و تاکسی‌های بین شهری نیست و دورزدن‌های متوالی بویژه در فصل زمستان مشکل ساز است.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه امسال برنامه ساخت و ساز در مجموعه پلیس راه اعتبار ملی دارد، ادامه داد: با این وجود، زمین و جانمایی فضای کاری آن لاینحل باقی مانده و اگر این موضوع همچنان در کمیسیون‌های ماده ۲۱ و ۶۹ در رفت و آمد باشد اعتبار تخصیصی هم برمی‌گردد.

محمدعلی صلواتی معاون نظارت و فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هم در این جلسه گفت: موضوع زمین و ساختمان پلیس راه سمیرم از سال ۱۳۸۷ مطرح بوده و تا امروز حل نشده است.

صلواتی بیان داشت: ۸۰ پاسگاه شکیل و استاندارد پلیس راه در طول سال‌های اخیر در سراسر کشور ساخته شده، اما سمیرم همچنان درگیر مشکلات زیرساختی از جمله واگذاری، تأمین زمین و جانمایی فضای پاسگاه است.

وی به وضعیت نامطلوب ساختمان و جانمایی پلیس راه کنونی سمیرم _ شهرضا اشاره کرد و از مسوولان مرتبط با واگذاری زمین خواست تا این موضوع را در دستور کار ویژه کمیسیون ماده ۲۱ قرار دهند.

ابوذررحمانی مسوول واحد امور اراضی جهاد کشاورزی سمیرم هم در این نشست استثنا بودن زمین مورد نظر نیروی انتظامی و پلیس راه برای ایجاد ساختمان را یک مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: توافق با مالکان، کار را برای واگذاری زمین مزبور به پلیس سخت می‌کند.

رحمانی بیان داشت:زمین مورد نظر مالکانی دارد و در زمان حاضر که نیروی انتظامی می‌خواهد سند بگیرد، ابتدا باید امکان تغییر کاربری این زمین، بررسی و مشکل مربوطه حل شود.

علی پورعسگری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم نیز دراین جلسه گفت: زمین‌ مورد نظر فرماندهی پلیس راه، ملی نیست و از زمین‌های مستثنیات است که طرح آن در کمیسیون ماده ۲۱ هم مقدور نیست.

پورعسگری افزود: نخستین کاری که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باید انجام دهد مکان‌یابی برای احداث ساختمان پاسگاه پلیس راه است تا در مراحل بعد این موضوع بررسی و مشکلات آن برای واگذاری، اعلام و مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *