قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان بر ضرورت استفاده از فناوری‌های سلامت تاکید کرد

قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان، در نشست خبری با رسانه‌ها در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت، گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در دنیا بیشتر شده و در کشور ما هم باید بیشتر شود، همان‌طور که کشورهای هنگ‌کنگ، چین و کره جنوبی توانستند از فناوری اطلاعات استفاده و فاصله‌گذاری هوشمند را اجرا کنند.
به گزارش توان‌نگار، محسن مصلحی، با تاکید بر اینکه ما زیرساخت فاصله‌گذاری هوشمند را نداشتیم، گفت: ضمن اینکه سیاست‌گذاری برای قرنطینه و بازگشایی‌ها خیلی مبتنی بر نظر کارشناسی نبود و عوارض آن را هم دیدیم، اما امیدوارم بتوانیم جبران کمبودها را کنیم.
وی با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرفته با غربالگری، تست و ردیابی قوی فاصله‌گذاری هوشمند به نقطه صفر در کرونا رسیده‌اند، افزود: ما و ‌نه هیچ‌کسی توانایی این را ندارد که بیمار کرونا را در بدو ورود به بیمارستان‌ها تشخیص دهد، بنابراین به‌طور کلی فرض می‌کنیم هر بیماری ممکن است کرونا داشته باشد و علائم بالینی و وضعیت بیمار را ارزیابی می‌کنیم.
قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان از کووید۱۹ به عنوان بیماری نوپدید یاد کرد و افزود: تیم درمان همیشه در کنار هم موفق است، اما موضوع نگران‌کننده رفتار خشن و پدیده ضرب و شتم کادر درمان در برخی بیمارستان‌ها است که به شکل عجیبی اتفاق می‌افتد و مشکل ریشه‌ای و کلیدی است که باید حل شود.
قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در زمان شیوع ویروس کرونا و یا طرح تحول سلامت توقع این بود که نقطه نظرات صاحب نظران و پزشکان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، همان‌طور که در دنیا نظرات پزشکان اهمیت بیشتری دارد و در سیاست‌گذاری‌ها محکم‌تر، بدون تناقض و هماهنگ باید عمل شود. این‌ها مواردی است که سازمان نظام پزشکی نسبت به آن گلایه دارد و تاکنون بیانیه‌های مختلفی داده‌ایم و درخواست‌مان این بوده که هم سیاست‌گذاری‌ها کارشناسانه‌تر باشد، هم محکم‌تر اجرا شود و هم از تناقضاتی که باعث سردرگمی مردم می‌شود جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *