با رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ دارالقرآن «شمیم معرفت» اصفهان کلاس‌های آموزش و فرهنگی را برگزار می‌کند

دارالقرآن شمیم معرفت اصفهان، برنامه‌های فرهنگی و آموزش قرآن را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا برپا می‌کند.
به گزارش توان‌نگار به نقل از ایکنا؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا، دارالقرآن شمیم معرفت در اصفهان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، کلاس‌های فرهنگی و آموزشی قرآن کریم را برای بانوان برگزار کرد.
مدیر دارالقرآن شمیم معرفت گفت: حوزه و محور کلی فعالیت‌های دارالقرآن شمیم معرفت شامل برگزاری کلاس‌های آموزش علوم و معارف قرآنی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، حفظ، ترجمه، قرائت، تفسیر، همچنین برگزاری دوره‌های آموزش اجتماعی مانند پیشگیری از اعتیاد، طلاق، آشنایی با مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فرزندپروری است.
مهدی شایان، افزود: اشتغال و کارآفرینی به ویژه در حوزه مشاغل خانگی، راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی برای اقشار ضعیف جامعه مانند زنان سرپرست خانوار، معلولان و …، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی با چاپ و نشر کتاب‌های مورد نیاز خانواده‌ها و جامعه، برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی، نذر کتاب و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاها از دیگر فعالیت‌های کلی این دارالقرآن است.
وی خاطرنشان کرد: دارالقرآن شمیم معرفت، فرهنگ حسنه ازدواج و سنت رسول‌الله را برای جوانان و کمک به ازدواج زنان سرپرست خانوار ترویج داده است. کمک به خانواده‌های نیازمند فرزندان چندقلو و کمک به خانواده‌های داغدار نیازمند از دیگر برنامه‌های بخش خیریه این مرکز است.
شایان، یکی از برنامه‌های آموزش حضوری دارالقرآن در ایام محرم را، برپایی سلسله جلسات آموزه‌های قرآنی «حماسه حسینی» هنوان کرد و افزود: از ابتدای ماه محرم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برپا می‌شود.
مدیر دارالقرآن شمیم معرفت ادامه داد:این دوره با حضور ۱۵ نفر از بانوان علاقه‌مند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برپا و سرفصل‌های این دوره از کتب حماسه حسینی استاد مرتضی مطهری ارائه شد.
شایان همچنین گفت: دارالقرآن در فضای مجازی نیز اقدام به برپایی مسابقه کتاب‌خوانی «کسب و کار در سیره انبیاء و امامان(ع)» ویژه عموم کرد.
بنا بر این گزارش، این مرکز قرآنی پس از شیوع کرونا و نامساعد شدن وضعیت اقتصادی برخی از خانواده‌ها، با کمک خیران، بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان توزیع و طرح مواسات و همدلی را به خوبی اجرایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *